Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hattem
Usenet: lighting
Internet: Ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Bericht door hattem »

avanda schreef:HALLO een berichtje en goede uitleg is toch wel het minste wat ik mag verwachten als klant.....misschien is voor jouw 3x4.50 nixxx voor mij is het wel geld hoor......kan jij dan wel gezeur vinden dus jij gaat zitten wachten tot ze weer de lucht inkomen denk dat je dan lang kan wachten bijdehandje...groetjes avanda
Ik ben het met je eens dat je waar moet krijgen voor je geld. Dus wat dat betreft heb je een gelijk. Aan de andere kant, ze hebben even een probleempje wat iedereen kan overkomen.
En die 3 x 4.50... kom op zeg, wees eerlijk, dat geld heb je er al lang weer uit. Dat is voor jou geld, maar wat dacht je hoeveel geld je er mee bespaart hebt..

Ik heb zelf ook geen LU meer, maar gelukkig nog tweaknews achter de hand, wat wel wat langzamer gaat. Ik heb TN voor een jaar en LU voor 14 maanden. Maar ik weet dat ze beiden een keer kunnen stoppen. En ja, dan ben ik m'n geld kwijt. Risico van het vak helaas.

Dreamingman
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Bericht door Dreamingman »

avanda schreef:HALLO een berichtje en goede uitleg is toch wel het minste wat ik mag verwachten als klant.....misschien is voor jouw 3x4.50 nixxx voor mij is het wel geld hoor......kan jij dan wel gezeur vinden dus jij gaat zitten wachten tot ze weer de lucht inkomen denk dat je dan lang kan wachten bijdehandje...groetjes avanda
Vrijdag zijn ze ofline gehaald doordat een supplier die lightningusenet voorzag van server ruimte blijkbaar de stekker eruit heeft getrokken vanwege een rechtzaak die ze verloren hebben van Brein. Zie het tweakers bericht. Dan is het een groot nadeel dat dit precies in een weekend gebeurd. Geef lightningusenet dan ook de tijd het probleem weer op te lossen. Ze zullen een andere supplier moeten zoeken die hun hetzelfde bied als de vorige. Dan moeten ze alles nog weer gaan over zetten en om zetten. Dit zal gewoon tijd gaan kosten. Ze hebben keurig iedereen een mail gestuurd dat ze niet gestopt zijn en dat ze bezig zijn alles te fixen. Ik kan er dan ook niet met mijn verstand bij dat er zoveel mensen steen en been lopen te klagen zonder ook maar 1x na te gaan denken en te googlen op internet wat er nou echt aan de hand is.

En tsja laten we eerlijk wezen de prijzen van lightningusenet zijn er ook naar natuurlijk dat je minder service mag verwachten. Als je echt service wilt hebben moet je naar een provider gaan die het dubbele rekent. Want ik blijf erbij dat 42,50 voor 410 dagen dus spotgoedkoop is. En tsja ze zijn zelfs voor 2,50 per maand begonnen. En ik heb dus nog nooit geen verbinding problemen met lightning gehad. Ik zat altijd bij Eweka maar ik vond Lightning zo goed dat ik totaal geen verschil merkte in verbindingen en sneleheid niet. En tsja de service ben je gewoon niet nodig want wanneer mail je je provider nou??? Als je maar kunt downloaden van de nieuwsgroepen, en zolang dat goed is vind ik alles best.

Heb gewoon het geduld en breng het geduld op. Als het over 2 a 3 dagen nog niet werkt dan heb je pas een keer recht van spreken. Maar niet nu het precies in het weekend valt.

Oh en dan nog iets ook de supplier van sunnyusenet kan ooit eens ofline gehaald worden door brein. Wat ga je dan doen? Ook gelijk weer klagen dat het 100x niks is??

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar kennelijk lezen sommige moraalridders hier overheen... nu dan maar nóg eens (even een schaamteloze copy/paste van mijn reactie in het newsserver topic op Tweakers, hier en daar wat aangevuld:)

Als je niet communiceert naar je klanten en rare acties uitvoerd, zoals een Twitter account offline halen, notabene enkele uren vóórdat de server plat ging, dan vraag je -als usp- niet alleen om speculaties, maar dan krijg je ze ook. LU had vrijwel direct hun klanten kunnen informeren, hier had denk ik ook niemand een probleem mee gehad en gewoon geduldig afgewacht. Het heeft in mijn geval ruim 24 uur geduurd eer dat ik hun mail heb ontvangen. Ook hun Twitter account kwam pas de volgende dag (rond de middag) weer online. Let wel: Twitter ondervond geen storing die dag, LU heeft dit bewust offline gehaald, om redenen die ik nooit zal begrijpen. Verder stond en staat er totaal geen informatie op hun officiele site (die óók continue online is geweest!), ook al een flink minpunt.

Daarnaast was het al geruime tijd bekend dat NSE moest stoppen (onafhankelijk van de uitspraak moesten ze dus op een vastgestelde datum stoppen), dit is een gegeven waar een usp, zoals Lightningusenet, rekening mee had kunnen houden. Ze hadden al veel eerder een nieuwe provider kunnen zoeken en veel eerder over kunnen stappen. Dit heeft LU niet gedaan, kennelijk waren ze zo naief te denken dat het allemaal wel losliep(?)

Aangezien ikzelf al eerder tegen hun slechte service (lees: mails onbeantwoord laten) ben aangelopen, was dit voor mij de druppel. LU ziet mij daarom ook niet meer terug als klant...

Kortom, alles hierboven samenvattende: LU had en heeft imo geen enkel excuus voor deze ontstane situatie. Ze hadden dit veel eerder en vooral ook veel beter (richting hun klanten) aan kunnen pakken, die tijd hadden ze! In dat geval had je mij ook niet gehoord en had ik, net als jullie, geduldig afgewacht.
Nu zit ik een maand bij Sunny, van anderen heb ik al gelezen dat zij véél beter communiceren naar hun klanten, dus ik verwacht en vertrouw erop dat als er in de (nabije) toekomst een soortgelijke situatie zich voordoet, zij hun klanten wél gelijk informeren. Zo ga je nou met klanten om...
(en btw, ikzelf had nog maar 1 week te gaan bij LU, over die ene euro kom ik echt wel heen :mrgreen: ).

Ik vind het nogal cru dat sommigen hier stellen dat we maar een stelletje zeuren zijn, niet gegoogled zouden hebben en "het er met mijn hoofd niet bij kunnen" commentaar.
Ik heb (en had al eerder in dit topic) mijn mening imho voldoende onderbouwd, maar kennelijk moet LU bij sommigen eerst een virtuele moord gepleegd hebben, willen ze inzien dat LU 'iets' niet helemaal goed heeft gedaan... :facepalm:

apwissink
Usenet: news.lightningusenet
Internet: ziggo

Bericht door apwissink »

Baal ook van dat LU het niet doet, tis het zelfde als of ik op vakantie ben en geen borrelnootjes bij me heb mis ik die gewoon . Nu heb ik het zelfde je kan niet ff lekker kijken of er wat leuks op spotnet staat, gaat niet gelijk om het binnen halen want staat ook niet altijd wat leuks op (voor mij terminste) kan wel een proef abo nemen maar heb eigenlijk nooit te klagen gehad bij LU en heb nog abo van 2,50 per mnd tot 2012 maar als je gaat kijken wat je binnen hengeld en niet bij de videotheek hoeft te huren ben je nog goedkoop uit geweest als je gaat vergelijken. Men moet niet gelijk gaan klagen natuurlijk is het ff balen maar ga eens kijken hoeveel goedkoper je bent met een payserver dan huren.

Lowbeatz
Usenet: Lightning
Leeftijd: 47

Bericht door Lowbeatz »

ben het eens met apwissink,het eventuele verlies van je geld weegt niet op tegen wat je allemaal al binnengehengeld heb,ik vind het evengoed netjes dat ze iedereen een mailtje gestuurd hebben,ondanks dat het weekend was,ik kan genoeg bedrijven die in zo'n geval de klanten gewoon pas op maandag een berichtje sturen,sorry maar ben gewoon zeer tevreden over Lightning usenet.Echt gewoon nog nooit problemen met ze gehad en als ze stoppen tja dan is dat niet anders.Hoe je het went of keert we kunnen alles voor een scheet en 3 knikkers downloaden en dan nog zeuren,ik schaam me bijna om nederlander te zijn met al dat zuinige gedoe,als je het zonde van je geld vind moet je gewoon per maand betalen,kan je nooit meer dan 1 maand verliezen,ik zit in de bijstand en zelf ik kan die paar euro wel missen,dus geef ze gewoon nog een paar dagen dan zien we wel verder,maar stop AUB met zeuren over het verliezen van een paar euro,economie moet blijven draaien en eerlijk gezegd,als je alles zou moeten kopen in de winkel dan ben je vele malen meer kwijt,sorry als je je hierdoor aangesproken voelt maar geduld is een schone zaak en is nog nooit iemand slechter van gewoorden :crazy:

koosr46
Usenet: Sunny
Leeftijd: 78

Bericht door koosr46 »

Ik ben het ook voor meer dan 100% eens met APWISSINK en LOWBEATZ. Ook ik erger me bont en blauw aan die negatievelingen. Persoonlijk vind ik die mensen een stuk misselijk makender dan deze provider. Ik heb er nu ruim een jaar gebruik van kunnen maken en nog nooit een probleem gehad. Nu zijn ze buiten hun schuld om een tijdje uit de lucht, nou en. Wat zullen jullie schreeuwen als jullie normale provider eens plat ligt of als je mobieltje het een tijd niet doet. Ik hou steeds in mijn achterhoofd dat we allemaal met iets illegaals bezig zijn en ik denk dat het verhaal "NIEUWSGROEPEN" toch op zijn laatste benen loopt. Als BREIN de eerste gewonnen heeft zullen er snel meerdere volgen.

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

Oke, punt is duidelijk, LU heeft probleempjes.

Laten we nu even wachten tot een definitieve oplossing van LU, in de tussentijd elkaar niet bashen svp.

Onder deze lijn even niet meer op bovenstaande discussie ingaan aub. dit gaat niet meer over LU maar de mening van de ander
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Dreamingman
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Bericht door Dreamingman »

Lightningusenet werkt gewoon weer. Het is nog wel hortent en stotend. Maar ben er van overtuigd dat dit ook wel weer opgelost en beter gaat worden. Af en toe begint de download stil te staan maar gaat dan paar seconden later wel gewoon weer verder. Er is nog geen continuiteit. Er zitten nog teveel pieken in dat de boel stilstaat. Maar verbinding kan er in iedergeval weer gemaakt worden.

jojo44

Bericht door jojo44 »

Ja hier ook hakkelt wel ,maar ik denk dat het goed komt

Cherek

Bericht door Cherek »

Account sharers moeten nog even geduld hebben. De verbinding werkt zo te zien nog niet op alle poorten, maar enkel op 119,563.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer