Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar kennelijk lezen sommige moraalridders hier overheen... nu dan maar nóg eens (even een schaamteloze copy/paste van mijn reactie in het newsserver topic op Tweakers, hier en daar wat aangevuld:)
Als je niet communiceert naar je klanten en rare acties uitvoerd, zoals een Twitter account offline halen, notabene enkele uren vóórdat de server plat ging, dan vraag je -als usp- niet alleen om speculaties, maar dan
krijg je ze ook. LU had vrijwel direct hun klanten kunnen informeren, hier had denk ik ook niemand een probleem mee gehad en gewoon geduldig afgewacht. Het heeft in mijn geval ruim 24 uur geduurd eer dat ik hun mail heb ontvangen. Ook hun Twitter account kwam pas de volgende dag (rond de middag) weer online. Let wel: Twitter ondervond geen storing die dag, LU heeft dit bewust offline gehaald, om redenen die ik nooit zal begrijpen. Verder stond en staat er totaal geen informatie op hun officiele site (die óók continue online is geweest!), ook al een flink minpunt.
Daarnaast was het al geruime tijd bekend dat NSE moest stoppen (onafhankelijk van de uitspraak
moesten ze dus op een vastgestelde datum stoppen), dit is een gegeven waar een usp, zoals Lightningusenet, rekening mee had kunnen houden. Ze hadden al veel eerder een nieuwe provider kunnen zoeken en veel eerder over kunnen stappen. Dit heeft LU niet gedaan, kennelijk waren ze zo naief te denken dat het allemaal wel losliep(?)
Aangezien ikzelf al eerder tegen hun slechte service (lees: mails onbeantwoord laten) ben aangelopen, was dit voor mij de druppel. LU ziet mij daarom ook niet meer terug als klant...
Kortom, alles hierboven samenvattende: LU had en heeft imo geen enkel excuus voor deze ontstane situatie. Ze hadden dit veel eerder en vooral ook veel beter (richting hun klanten) aan kunnen pakken, die tijd
hadden ze! In dat geval had je mij ook niet gehoord en had ik, net als jullie, geduldig afgewacht.
Nu zit ik een maand bij Sunny, van anderen heb ik al gelezen dat zij véél beter communiceren naar hun klanten, dus ik verwacht en vertrouw erop dat als er in de (nabije) toekomst een soortgelijke situatie zich voordoet, zij hun klanten wél gelijk informeren. Zo ga je nou met klanten om...
(en btw, ikzelf had nog maar 1 week te gaan bij LU, over die ene euro kom ik echt wel heen
).
Ik vind het nogal cru dat sommigen hier stellen dat we maar een stelletje zeuren zijn, niet gegoogled zouden hebben en "het er met mijn hoofd niet bij kunnen" commentaar.
Ik heb (en had al eerder in dit topic) mijn mening imho voldoende onderbouwd, maar kennelijk moet LU bij sommigen eerst een virtuele moord gepleegd hebben, willen ze inzien dat LU 'iets' niet helemaal goed heeft gedaan...