Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

MarkmanB

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Bericht door MarkmanB »

Standaard draai ik 563. Die doet het niet en de anderen (564, 600, 663 en 664) ook niet. Is verder niet zo'n heikel punt.

Krijg trouwens deze melding in de statusbalk van Spotlite: Fout de netwerkhost heeft de verbinding verbroken (op poort 563)

Cherek

Bericht door Cherek »

Vaag, die fout krijg ik niet.
Ik krijg de melding dat het certificaat niet door een vertrouwde organisatie is uitgegeven. (samengevat ;) )
Maar werken doet ie inderdaad niet. Poort 443 (non-SSL) werkt wel gewoon.

Met downloaden werkt 563 wel.

Mogelijk moet ik toch overstappen naar een andere provider, omdat het met 3 poorten erg lastig delen wordt.

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Om SSL te draaien moet je de serverinstelling wijzigen naar: news.news-service.com.
Daar hangt het SSL certificaat aan. Jij probeert waarschijnlijk SSL te draaien op news.lightningusenet.com.
Dan komt idd die foutmelding.

Cherek

Bericht door Cherek »

Dan zal daar het probleem ook liggen, aangezien news-service.com er nu uitligt.
Ik heb het geprobeerd en dan krijg ik inderdaad jouw fout :)

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Duidelijk en prettig dat we elkaar van dienst kunnen zijn. Hoe kom je aan die info?

Cherek

Bericht door Cherek »

Zeker, maar daar is het forum voor niet waar? ;)
Nu news-service.com de activiteiten moet staken zullen alle gelieerde resellers er geen verbinding naar kunnen maken.
Als we dus direct willen verbinden met news-service.com leek me dat dat niet ging werken.
Vervolgens probeerde ik een tracert naar news.news-service.com maar die komt niet ver, dus lijkt de veronderstelling juist.

Mogelijk is eenzelfde achterliggende server van xsnews ook te gebruiken voor ssl in spotlite?

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Ik heb ff gegoogled voor de achterliggende reden. Nooit geweten dat LU van de diensten van news-service.com gebruikt maakte. Heb je het adres voor me van de achterliggende server van xsnews. Dan probeer ik dat eens.

Ennuh...moeten we ons al zorgen gaan maken over het einde van usenet?

Cherek

Bericht door Cherek »

MarkmanB schreef:Ik heb ff gegoogled voor de achterliggende reden. Nooit geweten dat LU van de diensten van news-service.com gebruikt maakte. Heb je het adres voor me van de achterliggende server van xsnews. Dan probeer ik dat eens.

Ennuh...moeten we ons al zorgen gaan maken over het einde van usenet?
Hehe, dat is de hele oorzaak geweest van de problemen.
Van het bestaan van die achterliggende server weet ik niet. Dat was slechts een idee wat mogelijk zou kunnen zijn.
Misschien is er ergens anders info over xsnews te vinden, daar heb ik nog niet echt naar gezocht om eerlijk te zijn. Misschien dat anderen dit wel weten.

Het einde van usenet zou nog te vroeg zijn. Wat dat betreft wordt er ook nog niet echt één lijn getrokken, juridisch gezien, en bovendien gaat news-service.com in beroep.

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Ik snap het. Dit draadje heeft inmiddels 51 pagina''s. Op één van die pagina's zal ongetwijfeld het bericht staan waar een en ander wordt uitgelegd. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik ze niet alle 51 heb gelezen.

Dreamingman
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Bericht door Dreamingman »

Voor het lezen wat er aan de hand was hoef je niet eens zoveel pagina's terug. 1 of 2 is al voldoende volgens mij.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer