Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
larsvb95 schreef:Ik heb hetzelfde probeem als Vincentooo. Sinds ik die melding kreeg van AVG kan ik niet meer spotnet 2 installeren. Weet iemand hoe je dit kan oplossen.
Hier is de oplossing, vandaag nog bij 2 mensen gedaan met AVG.
Het gaat om de volgende mappen:
C:\ProgramData\Spotnet
C:\Users\NAAM\AppData\Local\Spotnet (Verander NAAM in de naam van de gebruiker)
Als jullie dat gedaan hebben, dan even met de rechtermuisknop op AVG klikken en dan de 2e optie van boven om de bescherming te pauzeren. Vervolgens kunnen jullie Spotnet downloaden en installeren. Daarna gaat AVG vanzelf weer aan en zal AVG de Spotnet bestanden niet controleren en kunnen jullie Spotnet gewoon gebruiken.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.201 Wat is je besturingssysteem?: Windows 10 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits Welke Usenet Provider heb je?: AstraWeb Welke Internet Provider heb je?: KPN Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Bitdefender 2016 Met welk programma download je?: NZBGet op NAS Wanneer begon je probleem?: Update naar 2.0.0.200 Geef een beschrijving van je probleem: Na de update worden plaatjes van posts niet geladen (eeuwige 'zandloper') en wordt de downloadknop (NZB opslaan) grijs na aanklikken en er biedt zich vervolgens geen downloadvenster aan. Spotnet is op deze manier niet te gebruiken. Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Opnieuw V2.0.0.201 eroverheen geïnstalleerd Schone installatie: Nee XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.201 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits Welke Usenet Provider heb je?: Cheapnews Welke Internet Provider heb je?: Vodafone Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avira Met welk programma download je?: s Wanneer begon je probleem?: Drie updates geleden, geen wijzigingen aan mijn systeem, alleen de updates van Spotnet ge??nstalleerd Geef een beschrijving van je probleem: Sinds die versie markeert Avira Antivirus spotnet.exe als besmet met een trojan TR/dropper.MSIL.fjmd Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Gezocht op andere meldingen, maar niets gevonden Schone installatie: Nee XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Gelijkaardig probleem ....Malwarebytes Anti-Malware heeft twee bestanden in quarantaine geplaatst:
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [247783a57921be787561cded70949967],
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages.downloaded\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [ebb0e0489efcf046fcda308aed17d030],
Gelijkaardig probleem ....Malwarebytes Anti-Malware heeft twee bestanden in quarantaine geplaatst:
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [247783a57921be787561cded70949967],
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages.downloaded\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [ebb0e0489efcf046fcda308aed17d030],
Open Malwarebytes Anti-Malware en klik op 'Instellingen'. Vervolgens links klik jij op 'Malware-uitsluitingen'.
Onderaan in het scherm op 'Voeg map toe' klikken en voeg deze map (C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet) toe.
Malwarebytes Anti-Malware zal deze map dan vervolgens niet meer scannen waardoor dit probleem verholpen is.
Zelf heb ik hier trouwens geen last van met Malwarebytes. In ieder geval succes!
Boullie schreef:Ik gebruik mijn Spotnet uitsluitend met een externe downloadclient.
Eerst gebruikte ik SABnzbd, maar sinds de update voorbij 0.7 werkt deze niet meer naar behoren op mijn NAS (repair + extract liep in 9 van de 10 gevallen fout).
Dus overgestapt op Spotnet 2.0 welke enorm vlot werkte met NZBget, die de eerder vermelde problematiek niet vertoonde.
Krijg ik laatst een automatische update naar 2.0.0.198 (draaide eerder 2.0.0.172) welke om één of andere reden (kan hier geen verklaring voor vinden) geen externe downloaders meer toelaat.
Dus: een downgrade is nodig!
Ik heb de installer gedownload vanop spot-net.nl (versie 2.0.0.172 ten tijde van schrijven) en deze geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing bleef ik echter op 2.0.0.198!
Na wat rondzoeken gemerkt dat de update-bestanden gedownload worden naar je persoonlijke profiel.
Op Windows 7/8/10 is dit onder c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet
Daar het mapje "app-2.0.0.198" verwijderd (app-2.0.0.172 uiteraard laten staan).
Applicatie herstart en ik zat opnieuw op de vorige versie (in mijn geval 2.0.0.172).
Echter is toen gebleken dat de automatische update sowieso loopt (ik kan ook nergens een optie vinden om deze uit te schakelen) dus de eerder vermelde stappen opnieuw herhaald.
Nu heb ik het bestand "update.exe" (ook te vinden in de eerder genoemde appdata folder) van naam veranderd (deze heet bij mij nu _update.exe).
Bij opstarten wordt de update niet meer automatisch toegepast en blijft deze gewoon op 2.0.0.172 draaien.
Bedankt Boullie! Ik had hetzelfde probleem.
Ook nog even je snelkoppeling aanpassen...
Blijkbaar zit die update.exe daar ook in verwerkt
Boullie schreef:Ik gebruik mijn Spotnet uitsluitend met een externe downloadclient.
Eerst gebruikte ik SABnzbd, maar sinds de update voorbij 0.7 werkt deze niet meer naar behoren op mijn NAS (repair + extract liep in 9 van de 10 gevallen fout).
Dus overgestapt op Spotnet 2.0 welke enorm vlot werkte met NZBget, die de eerder vermelde problematiek niet vertoonde.
Krijg ik laatst een automatische update naar 2.0.0.198 (draaide eerder 2.0.0.172) welke om één of andere reden (kan hier geen verklaring voor vinden) geen externe downloaders meer toelaat.
Dus: een downgrade is nodig!
Ik heb de installer gedownload vanop spot-net.nl (versie 2.0.0.172 ten tijde van schrijven) en deze geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing bleef ik echter op 2.0.0.198!
Na wat rondzoeken gemerkt dat de update-bestanden gedownload worden naar je persoonlijke profiel.
Op Windows 7/8/10 is dit onder c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet
Daar het mapje "app-2.0.0.198" verwijderd (app-2.0.0.172 uiteraard laten staan).
Applicatie herstart en ik zat opnieuw op de vorige versie (in mijn geval 2.0.0.172).
Echter is toen gebleken dat de automatische update sowieso loopt (ik kan ook nergens een optie vinden om deze uit te schakelen) dus de eerder vermelde stappen opnieuw herhaald.
Nu heb ik het bestand "update.exe" (ook te vinden in de eerder genoemde appdata folder) van naam veranderd (deze heet bij mij nu _update.exe).
Bij opstarten wordt de update niet meer automatisch toegepast en blijft deze gewoon op 2.0.0.172 draaien.
Bedankt Boullie! Ik had hetzelfde probleem.
Ook nog even je snelkoppeling aanpassen...
Blijkbaar zit die update.exe daar ook in verwerkt
Ik ben ook teruggegaan naar versie 2.0.0.172. Snelkoppeling laten verwijzen naar SPOTNET.EXE in de map c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet\app-2.0.0.172 en klaar!
Nu worden de plaatjes bij de spots weer geladen en kan ik gewoon weer de NZB downloaden via de download-knop.
Het is nu wachten op een update die dit voor ons fikst.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v2.0.0.201
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: XSNews
Welke Internet Provider heb je?: TELENET
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ESET Smart Security
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: sinds laatste update
Geef een beschrijving van je probleem: Stel ik klik op de X264HD sectie dan kan ik maar 249 spots zien en naar beneden scrollen terwijl er beneden staat 249 spots (van de 1.269.119) hoe fix ik dit is trouwens bij alle filters zo, gebruik gewoon default van spotnet 2.0
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: clean install met de tool.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.