Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

(Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

CtrlAltDel
Topics answered: 1
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodi

Bericht door CtrlAltDel »

larsvb95 schreef:Ik heb hetzelfde probeem als Vincentooo. Sinds ik die melding kreeg van AVG kan ik niet meer spotnet 2 installeren. Weet iemand hoe je dit kan oplossen.
Hier is de oplossing, vandaag nog bij 2 mensen gedaan met AVG.

Als eerste moet jij 2 mappen uitsluiten in AVG, zie ook: https://support.avg.com/SupportArticleV ... G-scanning

Het gaat om de volgende mappen:
C:\ProgramData\Spotnet
C:\Users\NAAM\AppData\Local\Spotnet (Verander NAAM in de naam van de gebruiker)

Als jullie dat gedaan hebben, dan even met de rechtermuisknop op AVG klikken en dan de 2e optie van boven om de bescherming te pauzeren. Vervolgens kunnen jullie Spotnet downloaden en installeren. Daarna gaat AVG vanzelf weer aan en zal AVG de Spotnet bestanden niet controleren en kunnen jullie Spotnet gewoon gebruiken.

larsvb95

Bericht door larsvb95 »

Dankje ik kan weer spotnet 2 gebruiken :D

hoffa
Usenet: Usenet.Farm
Internet: KPN

Na update 2.0.0.20x geen plaatjes en grijze downloadknop

Bericht door hoffa »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.201
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: AstraWeb
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Bitdefender 2016
Met welk programma download je?: NZBGet op NAS
Wanneer begon je probleem?: Update naar 2.0.0.200
Geef een beschrijving van je probleem: Na de update worden plaatjes van posts niet geladen (eeuwige 'zandloper') en wordt de downloadknop (NZB opslaan) grijs na aanklikken en er biedt zich vervolgens geen downloadvenster aan. Spotnet is op deze manier niet te gebruiken.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Opnieuw V2.0.0.201 eroverheen geïnstalleerd
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Dande

Spotnet.exe besmet met virus?

Bericht door Dande »

Support Request Template

Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.201
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Cheapnews
Welke Internet Provider heb je?: Vodafone
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avira
Met welk programma download je?: s
Wanneer begon je probleem?: Drie updates geleden, geen wijzigingen aan mijn systeem, alleen de updates van Spotnet ge??nstalleerd
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds die versie markeert Avira Antivirus spotnet.exe als besmet met een trojan TR/dropper.MSIL.fjmd
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Gezocht op andere meldingen, maar niets gevonden
Schone installatie: Nee

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

widem
Usenet: usenet4u
Internet: telenet

Bericht door widem »

Zelfde probleem. Malwarebytes Anti-Malware plaatst twee bestanden in quarantaine:
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [247783a57921be787561cded70949967],
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages.downloaded\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [ebb0e0489efcf046fcda308aed17d030],

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 jul 2016, 06:35] --

Gelijkaardig probleem ....Malwarebytes Anti-Malware heeft twee bestanden in quarantaine geplaatst:
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [247783a57921be787561cded70949967],
Trojan.Dropper.MSIL, C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet\packages.downloaded\Spotnet-2.0.0.201-full.nupkg, , [ebb0e0489efcf046fcda308aed17d030],

CtrlAltDel
Topics answered: 1
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Bericht door CtrlAltDel »

widem schreef:Zelfde probleem. Malwarebytes Anti-Malware plaatst twee bestanden in quarantaine:

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 jul 2016, 06:35] --

Gelijkaardig probleem ....Malwarebytes Anti-Malware heeft twee bestanden in quarantaine geplaatst:
Open Malwarebytes Anti-Malware en klik op 'Instellingen'. Vervolgens links klik jij op 'Malware-uitsluitingen'.
Onderaan in het scherm op 'Voeg map toe' klikken en voeg deze map (C:\Users\widem\AppData\Local\Spotnet) toe.
Malwarebytes Anti-Malware zal deze map dan vervolgens niet meer scannen waardoor dit probleem verholpen is.

Zelf heb ik hier trouwens geen last van met Malwarebytes. In ieder geval succes!

Boullie

Re: Downgrade 2.0.0.198 naar 2.0.0.172 (met externe NZBGet)

Bericht door Boullie »

maslov schreef:
Boullie schreef:Ik gebruik mijn Spotnet uitsluitend met een externe downloadclient.

Eerst gebruikte ik SABnzbd, maar sinds de update voorbij 0.7 werkt deze niet meer naar behoren op mijn NAS (repair + extract liep in 9 van de 10 gevallen fout).
Dus overgestapt op Spotnet 2.0 welke enorm vlot werkte met NZBget, die de eerder vermelde problematiek niet vertoonde.

Krijg ik laatst een automatische update naar 2.0.0.198 (draaide eerder 2.0.0.172) welke om één of andere reden (kan hier geen verklaring voor vinden) geen externe downloaders meer toelaat.

Dus: een downgrade is nodig!
Ik heb de installer gedownload vanop spot-net.nl (versie 2.0.0.172 ten tijde van schrijven) en deze geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing bleef ik echter op 2.0.0.198!
Na wat rondzoeken gemerkt dat de update-bestanden gedownload worden naar je persoonlijke profiel.
Op Windows 7/8/10 is dit onder c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet

Daar het mapje "app-2.0.0.198" verwijderd (app-2.0.0.172 uiteraard laten staan).
Applicatie herstart en ik zat opnieuw op de vorige versie (in mijn geval 2.0.0.172).
Echter is toen gebleken dat de automatische update sowieso loopt (ik kan ook nergens een optie vinden om deze uit te schakelen) dus de eerder vermelde stappen opnieuw herhaald.
Nu heb ik het bestand "update.exe" (ook te vinden in de eerder genoemde appdata folder) van naam veranderd (deze heet bij mij nu _update.exe).
Bij opstarten wordt de update niet meer automatisch toegepast en blijft deze gewoon op 2.0.0.172 draaien.
Bedankt Boullie! Ik had hetzelfde probleem. :thanku:
Ook nog even je snelkoppeling aanpassen...
Blijkbaar zit die update.exe daar ook in verwerkt :P

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 jul 2016, 08:54] --
maslov schreef:
Boullie schreef:Ik gebruik mijn Spotnet uitsluitend met een externe downloadclient.

Eerst gebruikte ik SABnzbd, maar sinds de update voorbij 0.7 werkt deze niet meer naar behoren op mijn NAS (repair + extract liep in 9 van de 10 gevallen fout).
Dus overgestapt op Spotnet 2.0 welke enorm vlot werkte met NZBget, die de eerder vermelde problematiek niet vertoonde.

Krijg ik laatst een automatische update naar 2.0.0.198 (draaide eerder 2.0.0.172) welke om één of andere reden (kan hier geen verklaring voor vinden) geen externe downloaders meer toelaat.

Dus: een downgrade is nodig!
Ik heb de installer gedownload vanop spot-net.nl (versie 2.0.0.172 ten tijde van schrijven) en deze geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing bleef ik echter op 2.0.0.198!
Na wat rondzoeken gemerkt dat de update-bestanden gedownload worden naar je persoonlijke profiel.
Op Windows 7/8/10 is dit onder c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet

Daar het mapje "app-2.0.0.198" verwijderd (app-2.0.0.172 uiteraard laten staan).
Applicatie herstart en ik zat opnieuw op de vorige versie (in mijn geval 2.0.0.172).
Echter is toen gebleken dat de automatische update sowieso loopt (ik kan ook nergens een optie vinden om deze uit te schakelen) dus de eerder vermelde stappen opnieuw herhaald.
Nu heb ik het bestand "update.exe" (ook te vinden in de eerder genoemde appdata folder) van naam veranderd (deze heet bij mij nu _update.exe).
Bij opstarten wordt de update niet meer automatisch toegepast en blijft deze gewoon op 2.0.0.172 draaien.
Bedankt Boullie! Ik had hetzelfde probleem. :thanku:
Ook nog even je snelkoppeling aanpassen...
Blijkbaar zit die update.exe daar ook in verwerkt :P

hoffa
Usenet: Usenet.Farm
Internet: KPN

Bericht door hoffa »

Ik ben ook teruggegaan naar versie 2.0.0.172. Snelkoppeling laten verwijzen naar SPOTNET.EXE in de map c:\users\JOUWGEBRUIKERSNAAM\appdata\local\spotnet\app-2.0.0.172 en klaar!
Nu worden de plaatjes bij de spots weer geladen en kan ik gewoon weer de NZB downloaden via de download-knop.
Het is nu wachten op een update die dit voor ons fikst.

deathsniper
Usenet: XSNEWS
Internet: TELENET

Bericht door deathsniper »

Wat is de versie van het spotX programma?: v2.0.0.201
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: XSNews
Welke Internet Provider heb je?: TELENET
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ESET Smart Security
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: sinds laatste update
Geef een beschrijving van je probleem: Stel ik klik op de X264HD sectie dan kan ik maar 249 spots zien en naar beneden scrollen terwijl er beneden staat 249 spots (van de 1.269.119) hoe fix ik dit is trouwens bij alle filters zo, gebruik gewoon default van spotnet 2.0
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: clean install met de tool.
Schone installatie: Ja

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer