Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
✓ ANSWERED Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: latest van docker
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: geen
Met welk programma download je?: nzbget
Wanneer begon je probleem?: vandaag
Geef een beschrijving van je probleem: Ik wil mijn docker spotweb instance verhuizen naar een nieuwe server.
Ik heb de mysql database geexporteerd en geimporteerd.
Ik gebruik docker-compose, ik heb de settings overgenomen van de oude maar wel moeten aanpassen.
Na het starten krijg ik unable to connect to database, dbsettings.inc.php is wel goed aangemaakt.
Dan maar install.php gedraait, alles ingevuld, verificaties gaan goed maar na 'create system' beland ik op deze pagina: http://spotweb/install.php?page=99
In de errorlog van apache staat:
Uncaught ArgumentCountError: Too few arguments to function SpotInstall::ownWarning(), 4 passed and exactly 5 expected in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php:583
Stack trace:\n#0 [internal function]: SpotInstall::ownWarning()\n#1 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(521): file_put_contents()\n#2 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(442): SpotInstall::createDbSettingsFile()\n#3 /var/www/spotweb/install.php(74): SpotInstall::createSystem()\n#4 {main}\n thrown in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php on line 583, referer: https://spotweb.bsl.local/install.php?page=4
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: latest van docker
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: geen
Met welk programma download je?: nzbget
Wanneer begon je probleem?: vandaag
Geef een beschrijving van je probleem: Ik wil mijn docker spotweb instance verhuizen naar een nieuwe server.
Ik heb de mysql database geexporteerd en geimporteerd.
Ik gebruik docker-compose, ik heb de settings overgenomen van de oude maar wel moeten aanpassen.
Na het starten krijg ik unable to connect to database, dbsettings.inc.php is wel goed aangemaakt.
Dan maar install.php gedraait, alles ingevuld, verificaties gaan goed maar na 'create system' beland ik op deze pagina: http://spotweb/install.php?page=99
In de errorlog van apache staat:
Uncaught ArgumentCountError: Too few arguments to function SpotInstall::ownWarning(), 4 passed and exactly 5 expected in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php:583
Stack trace:\n#0 [internal function]: SpotInstall::ownWarning()\n#1 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(521): file_put_contents()\n#2 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(442): SpotInstall::createDbSettingsFile()\n#3 /var/www/spotweb/install.php(74): SpotInstall::createSystem()\n#4 {main}\n thrown in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php on line 583, referer: https://spotweb.bsl.local/install.php?page=4
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
BEST ANSWER
GO TO FULL POST ➙
Fout gevonden. De docker config folder had geen read rechten voor everyone. Het is mij een raadsel hoe hij dan wel de config file kan aanmaken maar daarna niet kon lezen. Folder perms stonden op 770, door die op 775 te zetten werkte het.
GO TO FULL POST ➙
-
- Topics answered: 1
- Usenet: XSnews
- Internet: Kwello
- Contacteer:
Re: Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall
En als dbsettings.inc.php hernoemd. En dan de install start?
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch
Dan gebeurd er daarna precies hetzelfde, hij word weer aangemaakt en zelfde fout komt terug.
Fout gevonden. De docker config folder had geen read rechten voor everyone. Het is mij een raadsel hoe hij dan wel de config file kan aanmaken maar daarna niet kon lezen. Folder perms stonden op 770, door die op 775 te zetten werkte het.