Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
patrick schreef:@Adelaar48. Wat vind jij snel? Als ik dat truukje toepas, dan gaat het wel sneller, maar evengoed een 5 seconden per reactie. Dus al er 12 reacties zijn, dan duurt het evengoed een minuut. Is dit snel??
Net ff getimed...... 53 berichten in een minuut op de spot van "ledenjes" spotnet+extra's
gespot op 26-02-2011 om 13.17 uur.
Lijkt me snel genoeg.... Heb je NADAT je jouw XML-bestand hebt aangepast en VOORDAT je spotnet weer hebt opgestart Het XML-Bestand wel op read only gezet? het programma spotnet wil namelijk bij het opstarten dit nog wel eens wijzigen.
patrick schreef:waarom op read-only? Maakt dat uit dan?
Ja dat kan wat uitmaken.... het programma wil bij het opstarten nog wel eens het servers.xml bestand aanpassen door de gegevens van je provider die je hebt opgegeven opnieuw in te stellen.
Door het bestand op "read-only" te zetten sluit je dit uit. Maakt voor de verdere werking niets uit
Ik heb 'm nu ook snel..die 60 reacties binnen 30 seconden.
Ik heb wel een iets andere setting gebruikt voor "connections" van de download-server. Dit scheelt enorm. Vraag me niet waarom. Ik heb alle connections op 1 staan.
EDIT: Maakt toch niet uit de hoeveelheid connections voor de download. De de reacties van de spot "spotnet+extra's" blijft lekker snel binnenlopen, maar reacties van andere spots kunnen zomaar weer langzaam zijn, maar zeker wel sneller dan alleen met Lightning.
Vraag: Die Headerserver is die qua retentie beter of gelijk. M.a.w ga ik niets missen op deze manier??
Laatst gewijzigd door patrick op 01 mar 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou de server voor download minimaal op 4 zetten als ik jou was, op die manier maak je optimaal gebruik van je snelheid.
Deze snelheid is natuurlijk afhankelijk van je Internet provider. Als jouw abbo maximaal 8Mbit is zal dit natuurlijk nooit meer zijn. Ikzelf heb Telfort ADSL met een 20 Mbit abbo, hiermee haal ik met 7 connections op download zo'n 18 á 19 Mbit aan snelheid .
patrick schreef:
Vraag: Die Headerserver is die qua retentie beter of gelijk. M.a.w ga ik niets missen op deze manier??
Wat de retentie van die tekstserver is weet ik niet, maar dit kun je toch uitproberen door een "oude" spot aan te klikken en dan kijken of die opgehaald wordt.
loneranger schreef:
By the way.... Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar lightningusenet met de melding van het traag binnenkomen van reactie's..... tot op heden nog geen antwoord gehad
Zouden meer mensen moeten, eendracht maakt macht en ze bij Lightning even wakker schudden door massaal een e-mail te zenden kan geen kwaad . Toch?
Overigens ik ben zojuist bij een vriendin in Nederland geweest en inderdaad de reacties op Spotnet laden daar enorm traag. Zeker geen mierenneuken hoor.
Maar laten we over dat woordje niet met zijn allen gaan vallen of het zwaarder opnemen als dat de schrijver bedoelde.
Dat is het probleem namelijk niet, het probleem is het trage laden van reacties.
Vreemd is wel dat ik na thuiskomst (België) Spotnet aanzet en de reacties gewoon normaal laden en zeker niet traag.
En zoals ik al schreef hebben vrienden van me in diverse andere landen er ook geen last van.
Moet nu eerlijk bekennen dat de reacties idd bij mij ook heel traag laden, downloaden gaat wel als een speer , misschien dat lighting geen aparte headerserver heeft draaien en dat door het grote aantal nieuwe users ze wat bandbreedte tekort komen ?? Het is maar een idee....
Heb nu ook maar die textnews.news.cambrium.nl ingesteld voor de headers, gaat idd wel een stuk sneller nu, de vraag is alleen of deze gratis server ook daadwerkelijk alles ophaalt.
Zoals je ziet heb ik de eerste server regel "Headers" gewijzigd. Reacties laden nu weer retesnel en de retentie is ook dik in orde, kan spots van maanden terug probleemloos ophalen.
(gebruikersnaam en wachtwoord heb ik ff vervangen door XXX)
Wel heb ik het XML bestand "read only" gemaakt.
Deze workaround heb ik op tweakers.net gevonden.
Doe er je voordeel mee!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.