Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Telenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

stroopwafel
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Leeftijd: 29

Re: kan geen verbinding maken

Bericht door stroopwafel »

staat je servers.xml op alleen lezen nadat je de gegevens hebt ingevoerd ?

gerstr

Bericht door gerstr »

ok - blijkbaar werkt telenet.be hun eigen site niet goed bij

Wijzig je servers.xml eens in het volgende (copy paste) - eerst even weer niet read-only maken natuurlijk

- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server=69.19.176.253 Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="15" />
<Server Type="Uploads" Server=69.19.176.253 Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Even je username en wachtwoord invullen voor alleen regel 2 en regel 3, regel 1 niet wijzigen
Daarna servers.xml weer even op read-only zetten
Spotnet starten en testen

brainstorm
Leeftijd: 63

Bericht door brainstorm »

Bedankt maar lukt nog altijd niet.Heb alles gedaan maar probleem blijft hetzelfde.
Liever de ziekte van Parkinson dan die van Alzheimer:
ik mors liever wat bier, dan dat ik het vergeet te drinken!!

gerstr

Bericht door gerstr »

kun je dan eens proberen met een gratis nieuws server voor regel 2 in servers.xml. De andere regels maar even zo laten. Het kan natuurlijk aan telenet liggen en anders sluiten we dit niet uit.

In algemeen gedeelte forum kun je spots over gratis servers vinden (of even zoek functie)

Franky

Bericht door Franky »

Heb je misschien een ander programma open staan wat verbinding heeft met de nieuwsserver.
Zodra ik aan het downloaden ben met newsbinpro krijg ik ook geen verbinding meer.

talia
Leeftijd: 57

Bericht door talia »

Volgens ik kan zien in de settings maakt spotnet gebruik van
<NZBGroup>alt.binaries.ftd</NZBGroup> en die wordt niet ondersteunt door newsgroups.telenet.be. (zoals bijna alle populaire usenet groepen)
De headers worden blijkbaar opgehaald in de groep <HeaderGroup>free.pt</HeaderGroup>
en die ondersteunt hij wel maar daar zijn we niet veel mee. :-)

gerstr

Bericht door gerstr »

gerstr schreef:kun je dan eens proberen met een gratis nieuws server voor regel 2 in servers.xml. De andere regels maar even zo laten. Het kan natuurlijk aan telenet liggen en anders sluiten we dit niet uit.

In algemeen gedeelte forum kun je spots over gratis servers vinden (of even zoek functie)
vandaar ook mijn verzoek ;)

pirrewit

Bericht door pirrewit »

Met telenet kun je wel de posts updaten maar werken met een nzb is nagenoeg onmogelijk.
Nagenoeg alle populaire binaries groepen zijn door Telenet afgesloten . Dus leechen van een post in bvb alt bin boneless of alt bin .nl enzovoort zal met telenet nooit lukken. Met minder gangbare alt bins of nagenoeg alle erotica zal het wel werken. Of uiteraard met een payserver lukt het ook altijd. Dit is niet nieuw maar al jaren zo.
mvg

brainstorm
Leeftijd: 63

Bericht door brainstorm »

pirrewit schreef:Met telenet kun je wel de posts updaten maar werken met een nzb is nagenoeg onmogelijk.
Nagenoeg alle populaire binaries groepen zijn door Telenet afgesloten . Dus leechen van een post in bvb alt bin boneless of alt bin .nl enzovoort zal met telenet nooit lukken. Met minder gangbare alt bins of nagenoeg alle erotica zal het wel werken. Of uiteraard met een payserver lukt het ook altijd. Dit is niet nieuw maar al jaren zo.
mvg
telenet heeft veel groepen gesloten, daarom maak ik gebruik van gratis servers en daar kan ik wel met donloaden.
Maar waarom kan ik geen nzb binnen halen dat is het probleem?
Liever de ziekte van Parkinson dan die van Alzheimer:
ik mors liever wat bier, dan dat ik het vergeet te drinken!!

talia
Leeftijd: 57

Re: Ervaringen & Discussie: Telenet

Bericht door talia »

Freeservers zijn niet stabiel en ik betwijfel dat je de 2 werkende servers en onstabiele just4today en die andere test.news-service.com in spotnet werkende zal krijgen.
Ik download al een hele tijd via ipv6 en de freeservers gebruikmakende van sabnzbd,in spotnet krijg ik de ipv6 niet werkende maar ik weet reeds hoe dit komt. Windows 7 ondersteunt teredo maar heeft de voorkeur aan ipv4, een ipv6 only site kan ik niet lezen , maar sabnzbd ondersteunt zowiezo ipv6 en daarom download hij alles wat via nzb toevoeg. Ik dacht dus dat spotnet net als ftd zou zijn even copy/ paste en we zijn vertrokken maar dat is dus niet zo. telenet gebruikers en upc en skynet gebruikers vallen hier uit de boot als ze geen payservers hebben :-(
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer