Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Bericht door KoffieBo0N »

Heb ook Lightningusenet, en ben er erg te spreken over.

Downloaden gaat heel stabiel en ik heb nog geen problemen hiermee gehad :).

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

@Possum
Bedankt voor je uitleg, die laat weinig te raden over.
Welke newsreader heb je gebruikt om die header uit te lezen?

Possum

Bericht door Possum »

Gewoon outlook expres - usenet server toevoegen, free.usenet (reacties) of free.pt (spots) en dan alleen headers ophalen instellen. Een bericht openen en onder eigenschappen is de header info uit te lezen. In de groep alt.test kun je zelf testen

Je kunt LightningUsenet wel gebruiken maar dan kun je beter als je anoniem reacties wilt geven een blockaacount van bijv blocknews.net nemen en deze bij upload instellen. 5Gb kost 2,10 euro (onbeprekt geldig) en geen ip zichtbaar vergelijkbaar met eweka. Bij echte spots uploaden is 5 Gb natuurlijk niet veel.

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Vind je het goed dat ik het met Windows Livemail doe? Outlook Express is toch zooooooooo 2002.... :lol: :shock:

scarface1984

Bericht door scarface1984 »

Ik heb een klein vraagje ik wil overstappen van eweka naar lightningusernet. Maar hoef ik dan geen servers meer te veranderen? En staat hij er standaard bij? Bij spotnet zoals eweka, nou ik hoop dat iemand mij kan helpen want van het veranderen van de servers snap ik niets.

Possum

Bericht door Possum »

MarkmanB schreef:Vind je het goed dat ik het met Windows Livemail doe? Outlook Express is toch zooooooooo 2002.... :lol: :shock:
Ja outlook express is een beetje oud maar ik gebruikt hiervoor een nog windows 200o laptop. Dus vandaar outlook express.
Maar je kunt ook wel andere usenet clients gebruiken.
Laatst gewijzigd door Possum op 22 feb 2011, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

scarface1984 schreef:Ik heb een klein vraagje ik wil overstappen van eweka naar lightningusernet. Maar hoef ik dan geen servers meer te veranderen? En staat hij er standaard bij? Bij spotnet zoals eweka, nou ik hoop dat iemand mij kan helpen want van het veranderen van de servers snap ik niets.

Je moet wel je serveradres, gebruikersnaam en wachtwoord verander, als je dat ermee bedoelt?

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.lightningusenet.com" Username="...@lightningusenet.com" Password="..." Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.lightningusenet.com" Username="...@lightningusenet.com" Password="..." Port="119" SSL="0" Connections="7" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.lightningusenet.com" Username="...@lightningusenet.com" Password="..."Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
De puntjes moet je zelf even invullen.

Possum

Bericht door Possum »

Ze hebben ook SSL gebruiken (poort 563)

http://www.lightningusenet.com/en/faq/index.php?#6

In bovenstaande servers.xml veranderen in Port="563" SSL="1"

MarkmanB

Bericht door MarkmanB »

Lightning usnet staat niet in de serverlijst van Spotnet. De gegevens moet je zelf ff invullen via het het menu van Spotnet. Ga naar:
Bewerken
Provider

Dat moet aanvankelijk eerst op die manier, omdat op deze wijze je lightning usnet wachtwoord versleuteld wordt opgeslagen in het bestandje servers.xml

Het bestandje servers.xml kun je later openen met Kladblok en bewerken. Let wel ff op dat je Spotnet eerst hebt afgesloten als je die die xml file gaat editten.

scarface1984

Bericht door scarface1984 »

Oké top bedankt. en wat moet ik bij provider allemaal invullen ik ben een leek op dit gebied en bij eweka deed hij dit standaard
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer