Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Fout tijdens het starten van SABnzbd. Bekijk logfile
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: usenetserver.com
- Internet: Ziggo
Re: Fout tijdens het starten van SABnzbd. Bekijk logfile
Wederom alles gedaan zoals gevraagd en aangegeven, maar het werkt nog steeds niet.
Let wel, in de map C:\Program Files (x86)\Spotnet staat nu de toepassing SABnzbd.exe en dat is versie 2.1.0 en daarnaast heb ik nu een directory C:\Program Files\SABnzbd en hier staat ook de toepassing SABnzbd.exe maar dat is versie 2.2.1.
Op één of andere manier benaderd Spotnet dit niet op de juiste wijze. Paar dagen geleden heb ik deze (ook) handmatig geconfigureerd en hier handmatig een nzb file in gedropt, en deze werd keurig gedownload.
Spotnet werkt en SABnzbd werkt, alleen niet samen......
Zal duimen dat het goed gaat komen..... wederom alvast dank!!!
Let wel, in de map C:\Program Files (x86)\Spotnet staat nu de toepassing SABnzbd.exe en dat is versie 2.1.0 en daarnaast heb ik nu een directory C:\Program Files\SABnzbd en hier staat ook de toepassing SABnzbd.exe maar dat is versie 2.2.1.
Op één of andere manier benaderd Spotnet dit niet op de juiste wijze. Paar dagen geleden heb ik deze (ook) handmatig geconfigureerd en hier handmatig een nzb file in gedropt, en deze werd keurig gedownload.
Spotnet werkt en SABnzbd werkt, alleen niet samen......
Zal duimen dat het goed gaat komen..... wederom alvast dank!!!
-
- Moderator Team Lid
- Topics answered: 10
Wacht even, ben je nu even kwijt?
Is dat de standalone versie van SABnzbd (C:\Program Files\SABnzbd), die je een paar dagen geleden handmatig geconfigureerd hebt?TwanH schreef:Paar dagen geleden heb ik deze (ook) handmatig geconfigureerd en hier handmatig een nzb file in gedropt, en deze werd keurig gedownload.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
Kan geen screenshot maken zoals hierboven, zal de info typen:
Process PID Protocol Local adress Local Port Remote adress Remote Port State
System 4 TCPV6 pc-xxxx 8090 pc-xxxx 0 LISTENING
Of moet ik dit doen als SSABnzbd actief is?
Process PID Protocol Local adress Local Port Remote adress Remote Port State
System 4 TCPV6 pc-xxxx 8090 pc-xxxx 0 LISTENING
Of moet ik dit doen als SSABnzbd actief is?
-
- Moderator Team Lid
Geef eerst even antwoord op:
"Paar dagen geleden heb ik deze (ook) handmatig geconfigureerd en hier handmatig een nzb file in gedropt, en deze werd keurig gedownload."
wil namelijk weten of je
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe (handmatig)gestart en geconfigureerd hebt of
de standalone versie van SABnzbd (C:\Program Files\SABnzbd)?
Schrijf eens in chronologische volgorde wat je al gedaan hebt.
dit is nu bekend;
Spotnet v1.9.0.4 geinstalleerd (op schone PC)
SABnzbd v1.0.3 komt mee op onverklaarbare wijze
daarna handelingen onbekend?
Spotnet v1.9.0.4 (incl. SABnzbd v2.1.0) opnieuw geinstalleerd (op verzoek)
Reset SABnzb
PS.
LightShot kun je gebruiken voor screenshots
"Paar dagen geleden heb ik deze (ook) handmatig geconfigureerd en hier handmatig een nzb file in gedropt, en deze werd keurig gedownload."
wil namelijk weten of je
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe (handmatig)gestart en geconfigureerd hebt of
de standalone versie van SABnzbd (C:\Program Files\SABnzbd)?
Schrijf eens in chronologische volgorde wat je al gedaan hebt.
dit is nu bekend;
Spotnet v1.9.0.4 geinstalleerd (op schone PC)
SABnzbd v1.0.3 komt mee op onverklaarbare wijze
daarna handelingen onbekend?
Spotnet v1.9.0.4 (incl. SABnzbd v2.1.0) opnieuw geinstalleerd (op verzoek)
Reset SABnzb
PS.
LightShot kun je gebruiken voor screenshots
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Is de TCPview wel duidelijk? Je moet er wat tabjes bij denken. Poort 8090 is dus niet bezet door SABnzbd maar door "system" en listening.
Daarnaast is je laatste vraag niet geheel duidelijk. Ik kan zowel v2.1.0 alswel v2.2.1 opstarten en met beide versies losse nzb's downloaden en laten uitpakken. Beide werken perfect. Daarnaast zie ik ook dat v2.1.0 gewoon in het Nederlands is geconfigureerd en versie v2.2.1 in het Engels (zoals ook in je document is aangegeven).
De SABnzbd versie van een paar dagen geleden was gisteren al, incl. alle instellingen, verwijderd. Hier hadden we dus geen "last" van. Had zelf al eerder wat zaken uitgeprobeerd alvorens ik hier hulp ging vragen.
Alvast dank voor je reactie.
Daarnaast is je laatste vraag niet geheel duidelijk. Ik kan zowel v2.1.0 alswel v2.2.1 opstarten en met beide versies losse nzb's downloaden en laten uitpakken. Beide werken perfect. Daarnaast zie ik ook dat v2.1.0 gewoon in het Nederlands is geconfigureerd en versie v2.2.1 in het Engels (zoals ook in je document is aangegeven).
De SABnzbd versie van een paar dagen geleden was gisteren al, incl. alle instellingen, verwijderd. Hier hadden we dus geen "last" van. Had zelf al eerder wat zaken uitgeprobeerd alvorens ik hier hulp ging vragen.
Alvast dank voor je reactie.
-
- Moderator Team Lid
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Info:
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe
NIET (zelf)starten/aanzitten/configureren, wordt door Spotnet geregeld
De de standalone versie van SABnzbd C:\Program Files\SABnzbd kan gebruikt worden in combinatie met Spotnet,
zie Bewerken / Downloadknop / Externe SABnzbd
Uitleg hierover Spotnet / Help / Help
Bewerken > Downloadknop
Spotnet (interne) SABnzbd versie communiceert via poort 8090
De Standalone (Externe) SABnzbd versie communiceert via poort 8080
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wil je de Standalone SABnzbd gaan gebruiken?
De wizard start weer op bij de eerste start ( je hebt tenslotte de SABnzbd settings verwijderd uit %LocalAppdata%\sabnzbd )
Hier kun je ook Nederlands kiezen, ook in het programma zelf kun je achteraf de taal veranderen...
even Googlen op "sabnzbd handleiding"
Info:
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe
NIET (zelf)starten/aanzitten/configureren, wordt door Spotnet geregeld
De de standalone versie van SABnzbd C:\Program Files\SABnzbd kan gebruikt worden in combinatie met Spotnet,
zie Bewerken / Downloadknop / Externe SABnzbd
Uitleg hierover Spotnet / Help / Help
Bewerken > Downloadknop
Spotnet (interne) SABnzbd versie communiceert via poort 8090
De Standalone (Externe) SABnzbd versie communiceert via poort 8080
- Sluit Spotnet
- Sluit de standalone SABnzbd (als deze gestart is)
- TCPview rechtsklik End Process (proces dat poort 8090 gebruikt)
Geen één ander proces mag deze poort gebruiken dan C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe - Windows toets + R
- Type daarin: %LocalAppdata%\sabnzbd
De map wordt geopend met de SABnzbd setings - Verwijder de gehele inhoud (eventueel een kopie maken)
- SST: Reset SABnzbd
- Start Spotnet
Kun je ook in het Nederlands instellen, de uitleg op de site is in voor Engelse interface.TwanH schreef:en versie v2.2.1 in het Engels (zoals ook in je document is aangegeven).
Wil je de Standalone SABnzbd gaan gebruiken?
De wizard start weer op bij de eerste start ( je hebt tenslotte de SABnzbd settings verwijderd uit %LocalAppdata%\sabnzbd )
Hier kun je ook Nederlands kiezen, ook in het programma zelf kun je achteraf de taal veranderen...
even Googlen op "sabnzbd handleiding"
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Beste Ypsos,
Het is gelukt!!! Ik heb Spotnet werkende op de wijze waarop ik het graag wil hebben. Helaas niet met de ingebouwde SABnzbd functie, maar met de externe (nieuwste) versie.
Dit werkt prima, en is waarschijnlijk ook nog makkelijker te updaten.
Heel erg bedankt voor alle moeite die je hebt genomen om mij hierbij te helpen. Ben je zeer erkentelijk hiervoor!!!
Mocht ik iets terug kunnen doen, laat het mij dan weten.
Voor nu een fijne avond en wie weet waar we elkaar wellicht eens zullen treffen.
Dank.
Het is gelukt!!! Ik heb Spotnet werkende op de wijze waarop ik het graag wil hebben. Helaas niet met de ingebouwde SABnzbd functie, maar met de externe (nieuwste) versie.
Dit werkt prima, en is waarschijnlijk ook nog makkelijker te updaten.
Heel erg bedankt voor alle moeite die je hebt genomen om mij hierbij te helpen. Ben je zeer erkentelijk hiervoor!!!
Mocht ik iets terug kunnen doen, laat het mij dan weten.
Voor nu een fijne avond en wie weet waar we elkaar wellicht eens zullen treffen.
Dank.
-
- Moderator Team Lid
TwanH, mooi dat het gelukt is
Bedankt voor het melden.
Weliswaar via de externe SABnzbd maar toch het werk en inderdaad makkelijker met SABnzbd updaten.
Het leven zit vol met verassingen.
Bedankt voor het melden.
Weliswaar via de externe SABnzbd maar toch het werk en inderdaad makkelijker met SABnzbd updaten.
Het leven zit vol met verassingen.
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
Had hetzelfde probleem, heb met TCPview de poortbezetting gecontroleerd en daar bleek dat poort 8090 bezet werd gehouden door Wondershare (videoprogramma)!
Programma verwijderd en alles werkt weer naar behoren!
De tip om met TCPview te kijken naar de poortbezetting was voor mij de gouden tip.
Hartelijk dank en succes verder
Programma verwijderd en alles werkt weer naar behoren!
De tip om met TCPview te kijken naar de poortbezetting was voor mij de gouden tip.
Hartelijk dank en succes verder
-
- Moderator Team Lid
@Nickname, Waardevolle informatie, Wondershare houdt poort 8090 bezet.
Dank voor het terug koppelen
Dank voor het terug koppelen
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)