Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
En als ik dit wat hierboven staat gedaan heb moet ik dan ook 1 x lezen aanvinken?
-
Gebruikersnaam en wachtwoord krijg je direct via de mail van Lightning Usenet als je betaald hebt.scarface1984 schreef:Oké top bedankt. en wat moet ik bij provider allemaal invullen ik ben een leek op dit gebied en bij eweka deed hij dit standaard
Als je een ander downloadprogramma gebruikt (bv Grabbit,of Altbinz ipv Spotnet) dan ook daar ff de server gegevens aanpassen.
-
Hoi hartstikke bedankt voor je snelle reactie. Is Ssl beter dan die andere? En als ik dat allemaal heb ingevoerd dan gaat hij post laden. Dan moet ik hem weer hellemaal uitzetten en de servers verander en bij eigenschappen op 1 x lezen zetten opslaan en dan spotnet weer aanzetten en beginnen met het feest klopt dit een beetje? Nogmaals bedank voor je goede hulp
-
SSL betekent Secure Socket Layer, Dat is een beveiligde verbinding. Die gaat bij Lightning Usent via poort 563, 564, 600, 663 of 664. Beveiligd betekent dat je gegevens gecodeerd over het internet gaan. Net als bij internetbankieren (https).
Ik begrijp niet zo goed wat je met 1x lezen bedoelt...
Als je het aantal verbindingen op 8 zet (meer heb je er niet) , heb je 7 download lijntjes in Spotnet tot je beschikking en 1 lijntje om je berichten/headers op te halen.
Ik begrijp niet zo goed wat je met 1x lezen bedoelt...
Als je het aantal verbindingen op 8 zet (meer heb je er niet) , heb je 7 download lijntjes in Spotnet tot je beschikking en 1 lijntje om je berichten/headers op te halen.
-
Possum schreef:
Uiteindelijk zou de usenet provider ook wel wat loggen maar als het ip adres er al in staat .........enz . En bedoelde ik met niet anoniem. Als je bestanden spot zou ik voorzichter zijn met een provider met een ip adres in de header .
Met Safeguarding of your privacy wordt misschien wel SSL bedoeld.
Ik kom hier nog ff op terug. Wat houdt dat SSL dan in de praktijk in?
1 Gaan alleen mijn usenetgebruikersnaam en wachtwoord versleuteld over het internet, of
2 Gaan mijn usenetgebruikersnaam en wachtwoord plus mijn uploads (bestanden) versleuteld over het internet?
Dat laatste roept namelijk een interessante vraag op...
-
Oké dan komt het goed denk ik ik heb in de forum gelezen als je je servers aangepast heb dat je dan bij spotnet eigenschappen en dan onderin het xml bestand heb ik ingesteld op "alleen lezen bedoel ik. En op de pagina hiervoor staat dat ik die servers moet gebruiken Staat alleen headers en downloads maar geen uploads hoeft dat niet? Maar me handelingen zijn goed zo toch als ik hierboven heb beschreven? Ps: ik download alleen maar
-
Nou, zo te zien is het een degelijke payserver. Binnenkort even uitproberen dan maar .
-
Je kunt die xml file na invoeren van je gegevens (en testen van je verbinding) ff bekijken. Standaard staan de waarden opscarface1984 schreef:Oké dan komt het goed denk ik ik heb in de forum gelezen als je je servers aangepast heb dat je dan bij spotnet eigenschappen en dan onderin het xml bestand heb ik ingesteld op "alleen lezen bedoel ik. En op de pagina hiervoor staat dat ik die servers moet gebruiken Staat alleen headers en downloads maar geen uploads hoeft dat niet? Maar me handelingen zijn goed zo toch als ik hierboven heb beschreven? Ps: ik download alleen maar
Headers: 1 verbinding (lijntje)
Downloads: 7 verbindingen (lijntjes)
Uploads: 1 verbinding (1 lijntje) (die wordt alleen gebruikt als dat nodig, op nul zetten maakt in mijn geval geen verschil in snelheid. Je kunt alleen geen Spots toevoegen vermoed ik.)
Alleen als je gelijktijdig met Spotnet wilt downloaden en een andere downloadcliënt gebruikt (bv Grabbit) is het zinvol om het aantal download lijntjes dat Spotnet gebruikt aan te passen. Grabbit kan namelijk geen verbinding maken als Spotnet alle verbindingen in gebruik heeft.
Je mag de Eigenschappen van het bestandje servers.xml uiteraard op Alleen lezen zetten. Dat betekent dat de inhoud van dat bestand niet aangepast kan worden, tenzij je het vinkje weer weghaalt. Zelf bewaar ik een kopie van alle Spotnet mappen op een andere partitie.
Laatst gewijzigd door MarkmanB op 22 feb 2011, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Oké met deze uitleg gaat het zeker lukken bedankt voor je tijd en uitleg. Toppie !!!
-
Ik heb het bericht ff aangepast. Zie vette tekst voor de aanpassing downloaden met Spotnet in combinatie met bijvoorbeeld Grabbit.scarface1984 schreef:Oké met deze uitleg gaat het zeker lukken bedankt voor je tijd en uitleg. Toppie !!!