Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Out of Memory exception
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Out of Memory exception
Ook ik kreeg deze melding:
Heb net 4 dagen gelden een nieuw moederbord gekocht met 16GB geheugen (ASUS 990FX R2.0)
Dacht dus eerst dat het daaraan lag, dus op een oudere PC hier thuis (met MSI K9N Diamond mobo en Dual Core processor met 4 GB) geïnstalleerd).
Die computer is dus meer al 6 jaar oud en versie 1.8.1. zou het daar toch prima op moeten doen, zou je denken.
Dus niet, precies dezelfde melding.
Dan maar even achter de computer van mijn vrouw gekropen en daar Spotnet (die stond er al op) even gestart.
Instellingen waren precies hetzelfde, echter, mijn vrouw gebruikt nog steed Spotnet 1.76.
Dus, ook op mijn PC Spotnet 1.76 geïnstalleerd en ge-update en alles werkte als een speer.
Allen binnehalen van de reakties bij een spot duurde lang en als Spotnet klaar was met ophalen van reakties (100%) gaf ie de melding dat er geen reakties waren.
Heb News Connexion als provider.
Kreeg niet meer de foutboodschap: Out Of Memory
O.s.: Windows 7 Ultimate x64
Geheugen: 16GB DDR3
Processor AMD 8 Core op 4 gHz
Mobo: Asus 990FX R2.0
P.s.
Het binnenhalen van de reakties ging erg traag, en gaf aan geen reakties.
Echter bij de 1.76 versie van mijn vrouw werkte alles wel perfect.
De database van mij was net ff 200 MB en die van mijn vrouw 700 MB.
De database van mijn vrouw over de 1.76 versie van mij gezet, en nu werkt alles wel goed.
Let wel, deze database kan ik niet gebruiken bij Spotnet 1.8.1
Heb net 4 dagen gelden een nieuw moederbord gekocht met 16GB geheugen (ASUS 990FX R2.0)
Dacht dus eerst dat het daaraan lag, dus op een oudere PC hier thuis (met MSI K9N Diamond mobo en Dual Core processor met 4 GB) geïnstalleerd).
Die computer is dus meer al 6 jaar oud en versie 1.8.1. zou het daar toch prima op moeten doen, zou je denken.
Dus niet, precies dezelfde melding.
Dan maar even achter de computer van mijn vrouw gekropen en daar Spotnet (die stond er al op) even gestart.
Instellingen waren precies hetzelfde, echter, mijn vrouw gebruikt nog steed Spotnet 1.76.
Dus, ook op mijn PC Spotnet 1.76 geïnstalleerd en ge-update en alles werkte als een speer.
Allen binnehalen van de reakties bij een spot duurde lang en als Spotnet klaar was met ophalen van reakties (100%) gaf ie de melding dat er geen reakties waren.
Heb News Connexion als provider.
Kreeg niet meer de foutboodschap: Out Of Memory
O.s.: Windows 7 Ultimate x64
Geheugen: 16GB DDR3
Processor AMD 8 Core op 4 gHz
Mobo: Asus 990FX R2.0
P.s.
Het binnenhalen van de reakties ging erg traag, en gaf aan geen reakties.
Echter bij de 1.76 versie van mijn vrouw werkte alles wel perfect.
De database van mij was net ff 200 MB en die van mijn vrouw 700 MB.
De database van mijn vrouw over de 1.76 versie van mij gezet, en nu werkt alles wel goed.
Let wel, deze database kan ik niet gebruiken bij Spotnet 1.8.1
-
Bedankt voor jullie input.
Nog steeds alleen klachten van mensen met XSnews of resellers daarvan, voor zover ik kan overzien.
(newsconnection, easyusenet)
(http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php)
Tijdelijke oplossingen# ↑
De foutmelding " Out of Memory Exception" of "outofmemoryexception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
Het kan dus een voorlopige oplossing zijn om Spotnet 1.7.6 te gebruiken.
Ook is gemeld dat het overschrijven van de spotnetmap in programdata door een backup-bestand het probleem oplost.
Daarnaast komt dit probleem niet voor met spotlite.
Voor de mensen met deze foutmelding, die tijd en energie hebben om wat verder in de materie te duiken: Lees alsjeblieft even het bericht van Ypsos. viewtopic.php?f=3&t=6084&start=20#p51699
Misschien dat we op die manier samen achter de oorzaak en de oplossing van deze foutmelding kunnen komen?
Nog steeds alleen klachten van mensen met XSnews of resellers daarvan, voor zover ik kan overzien.
(newsconnection, easyusenet)
(http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php)
Tijdelijke oplossingen# ↑
De foutmelding " Out of Memory Exception" of "outofmemoryexception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
Ook is gemeld dat het overschrijven van de spotnetmap in programdata door een backup-bestand het probleem oplost.
Voor de mensen met deze foutmelding, die tijd en energie hebben om wat verder in de materie te duiken: Lees alsjeblieft even het bericht van Ypsos. viewtopic.php?f=3&t=6084&start=20#p51699
Misschien dat we op die manier samen achter de oorzaak en de oplossing van deze foutmelding kunnen komen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
-
- Usenet: XSnews
- Internet: 100Mbit
Hier ook de removal tool gebruikt en een schone installatie van 1.8.1 gedaan als Admin.
Zelfde fout melding.
Wil wel een paar versie`s terug gaan maar dan mis ik de filters...
Heb de supportdesk van XSnews ook geinformeerd over dit topic.
Zelfde fout melding.
Wil wel een paar versie`s terug gaan maar dan mis ik de filters...
Heb de supportdesk van XSnews ook geinformeerd over dit topic.
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 58
Mooi hou ons op de hoogte.
Over de filters zie Onderwerp over de download Spotnet 1.7.6 Filters by SpionWeb
Ik heb ook het vermoeden dat je het in de database moet zoeken...
Spotnet 1.8+ werkt namelijk met een ander soort database.
Over de database,spotnet 1.7+ <Voor Spotnet 1.7+ is dit een db bestand >
Voor Spotnet 1.8+ zijn dit een dbs en dbc bestand, (db of dbs (spots) en dbc (reacties)
Over de filters zie Onderwerp over de download Spotnet 1.7.6 Filters by SpionWeb
Ik heb ook het vermoeden dat je het in de database moet zoeken...
Spotnet 1.8+ werkt namelijk met een ander soort database.
Over de database,spotnet 1.7+ <Voor Spotnet 1.7+ is dit een db bestand >
Voor Spotnet 1.8+ zijn dit een dbs en dbc bestand, (db of dbs (spots) en dbc (reacties)
-
Vergelijkbaar topic (weliswaar over spotnet 1.5.6, maar misschien dat dit iemand op het juiste spoor zet... .): viewtopic.php?f=3&t=1725
In deze situatie bleken afwijkende spots in de database te zitten.
In deze situatie bleken afwijkende spots in de database te zitten.
guyver schreef:alle afwijkende spots verwijderen. deze zijn herkenbaar aan een langere cijferreeks voor aan de tabel.
-
Hier zelfde probleem, aanvankelijk maanden probleemloos lopend spotnet versie 1.8.1; provider kpn. Vrijdag dubbele spots en spots vrijdag en zaterdag niet zichtbaar. Installatie enkele malen over gedaan met clean up ,geen succes out of memory error blijft terugkeren na laden 8 mln reacties (!). Bij opnieuw opstarten weer laden van de 8 mln reacties en weer de out of memory error. Wie weet raad????? Bvd
-
- Moderator Team Lid
- Topics answered: 10
idd ManiaK het spoor waarnaar jij verwijst doet me denken aan Selah Sue
alleen nu met XSnews - headers en op 64bits machines
alleen nu met XSnews - headers en op 64bits machines
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
Toch nog even een reaktie op bovenstaande.
Mij oude PC met het MSI K9N2 Diamond Moederbord, Quad Core AMD en 4 GB DDR2 heeft jarenlang prima gewerkt met Spotnet 1.8.1
Ook jaren Windows 7 Ultimate x64 gedraaid.
Dus het ligt niet aan het 64 bit OS.
Vanmorgen heb ik van mijn oude HD waar de "oude Spotnet 1.8.1 nog opstond" het .dbs en .dbc bestand over in de Program Data/Spotnet map neergezet.
En voila, alles werkte weer prima zo ook alle reakties.
Als je een nieuwe installatie van Spotnet doet, worden alle spots opgehaald, weggeschreven en daarna gaat Spotnet de reakties ophalen.
Dit zijn er (in mij geval) ruim 8 miljoen.
Als Spotnet 1.8.1. hiermee klaar is, dan gaat het mis en krijg ik de System OutOfmemory melding.
Heb net ff de beschikking gehad over een Wondernews account en daarbij gebeurd precies hetzelfde !
Mij oude PC met het MSI K9N2 Diamond Moederbord, Quad Core AMD en 4 GB DDR2 heeft jarenlang prima gewerkt met Spotnet 1.8.1
Ook jaren Windows 7 Ultimate x64 gedraaid.
Dus het ligt niet aan het 64 bit OS.
Vanmorgen heb ik van mijn oude HD waar de "oude Spotnet 1.8.1 nog opstond" het .dbs en .dbc bestand over in de Program Data/Spotnet map neergezet.
En voila, alles werkte weer prima zo ook alle reakties.
Als je een nieuwe installatie van Spotnet doet, worden alle spots opgehaald, weggeschreven en daarna gaat Spotnet de reakties ophalen.
Dit zijn er (in mij geval) ruim 8 miljoen.
Als Spotnet 1.8.1. hiermee klaar is, dan gaat het mis en krijg ik de System OutOfmemory melding.
Heb net ff de beschikking gehad over een Wondernews account en daarbij gebeurd precies hetzelfde !
-
Wondernews is een reseller van XSnews en zij maken dus gebruik van dezelfde server... http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.phpDrByte schreef: Heb net ff de beschikking gehad over een Wondernews account en daarbij gebeurd precies hetzelfde !
Als je wilt testen, dan moet je een provider nemen die niet in dat XSnews resellerslijstje staat. (Bv Sunnyusenet)
Voorlopige oplossingenwindsurfer1959 schreef:.....weer de out of memory error. Wie weet raad????? Bvd
De foutmelding " Out of Memory Exception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
-
Oke dank voor je antwoord helaas geen backup beschikbaar dan maar even terug naar 1.7.6!