DrByte schreef:Vanmorgen heb ik van mijn oude HD waar de "oude Spotnet 1.8.1 nog opstond" het .dbs en .dbc bestand over in de Program Data/Spotnet map neergezet.
En voila, alles werkte weer prima zo ook alle reakties.
Als je een nieuwe installatie van Spotnet doet, worden alle spots opgehaald, weggeschreven en daarna gaat Spotnet de reakties ophalen.
Dit zijn er (in mij geval) ruim 8 miljoen.
Als Spotnet 1.8.1. hiermee klaar is, dan gaat het mis en krijg ik de System OutOfmemory melding.
Dit lijkt op een
eigenaar/beheerrechten kwestie
Check/probeer eens het volgende
Ga naar "C:\ProgramData" klik met rechts op de folder
Spotnet
Ga naar het tabblad
Beveiliging
in de onderstaande afbeelding wordt "MAKER EIGENAAR" als voorbeeld gebruikt
zorg ervoor dat de
huidige ingelogde gebruiker op de computer de volledige rechten heeft of krijgt.
>>
Machtigingen
"MAKER EIGENAAR" heeft nu volledig beheer over de
Spotnet database folder
(dit is een voorbeeld, op jouw computer met Vista en hoger is dit de
huidige ingelogde gebruiker die het
volledige beheer hoort te hebben.)
Edit;
Meer info over
Gebruikersaccountbeheer
zie Problemen met beperkte beheerrechten
zie ook: TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU
- Spoiler: show
- TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU
Is het wijzigen van de machtigingen te ingewikkeld of te tijdrovend, dan kan de optie Take Ownership uitkomst bieden. Nadat deze optie is toegevoegd aan het contextmenu (dat verschijnt wanneer met rechts op een bestand of map wordt geklikt), kan het betreffende gebruikersaccount namelijk met slechts een paar klikken toegang krijgen tot elke willekeurige map of bestand. Het aan het contextmenu toevoegen gaat het makkelijkst door de inhoud van het registerbestand take_ownership.reg aan het register toe te voegen (pak het zip-bestand uit en dubbelklik op het registerbestand). Deze optie kan overigens ook eenvoudig met de tool Ultimate Windows Tweaker worden uitgevoerd (activeer beide opties Show 'Take Ownership' bij het onderdeel Additional Tweaks). In beide gevallen wordt de volgende registerwijziging doorgevoerd:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
Bron