Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Out of Memory exception

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Ypsos
Moderator Team Lid
Topics answered: 10

Re: Out of Memory exception

Bericht door Ypsos »

DrByte schreef:Vanmorgen heb ik van mijn oude HD waar de "oude Spotnet 1.8.1 nog opstond" het .dbs en .dbc bestand over in de Program Data/Spotnet map neergezet.
En voila, alles werkte weer prima zo ook alle reakties.
Als je een nieuwe installatie van Spotnet doet, worden alle spots opgehaald, weggeschreven en daarna gaat Spotnet de reakties ophalen.
Dit zijn er (in mij geval) ruim 8 miljoen.
Als Spotnet 1.8.1. hiermee klaar is, dan gaat het mis en krijg ik de System OutOfmemory melding.
Dit lijkt op een eigenaar/beheerrechten kwestie

Check/probeer eens het volgende

Ga naar "C:\ProgramData" klik met rechts op de folder Spotnet
Afbeelding

Ga naar het tabblad Beveiliging
in de onderstaande afbeelding wordt "MAKER EIGENAAR" als voorbeeld gebruikt
zorg ervoor dat de huidige ingelogde gebruiker op de computer de volledige rechten heeft of krijgt.
Afbeelding

>> Machtigingen
"MAKER EIGENAAR" heeft nu volledig beheer over de Spotnet database folder
(dit is een voorbeeld, op jouw computer met Vista en hoger is dit de huidige ingelogde gebruiker die het volledige beheer hoort te hebben.)
Afbeelding

Edit;
Meer info over Gebruikersaccountbeheer
zie Problemen met beperkte beheerrechten

zie ook: TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU
Spoiler: show
TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU

Is het wijzigen van de machtigingen te ingewikkeld of te tijdrovend, dan kan de optie Take Ownership uitkomst bieden. Nadat deze optie is toegevoegd aan het contextmenu (dat verschijnt wanneer met rechts op een bestand of map wordt geklikt), kan het betreffende gebruikersaccount namelijk met slechts een paar klikken toegang krijgen tot elke willekeurige map of bestand. Het aan het contextmenu toevoegen gaat het makkelijkst door de inhoud van het registerbestand take_ownership.reg aan het register toe te voegen (pak het zip-bestand uit en dubbelklik op het registerbestand). Deze optie kan overigens ook eenvoudig met de tool Ultimate Windows Tweaker worden uitgevoerd (activeer beide opties Show 'Take Ownership' bij het onderdeel Additional Tweaks). In beide gevallen wordt de volgende registerwijziging doorgevoerd:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

Bron
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

windsurfer1959
Internet: kpn

Bericht door windsurfer1959 »

Dank voor de uitvoerige uitleg en tijd die je in ons probleempje hebt gestoken. We gaan vanavond proberen of dit de oplossing geeft. Heb overigens via de nieuwsgroepen ook een kopie database voor versie 1.8.1 (ouderdom post 33dg) opgedoken en als de door u beschreven oplossing niet werkt met hernoemen proberen de zaak weer aan de praat te krijgen.

eddie_afca
Usenet: Kpn
Internet: Kpn

system.outofmemoryexception

Bericht door eddie_afca »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotNet
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: usenet.pro
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: MSE
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na herinstallatie van PC. Vanwegen andere problemen met windows heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd (fabrieks CD van windows 7 64 bit) Voor de herinstallatie werkte spotnet perfect! Maar na de herinstallatie wat minder
Geef een beschrijving van je probleem: Na het zoeken naar spots krijg ik een bericht te zien: system.outofmemoryexception
dit bericht komt iedere keer nadat spotnet de spots binnen heeft gehaald.
Verder krijg ik na die error (waar ik gewoon op OK kan klikken) een andere error bij het openen van een spot. CommentStarter: Unable top open the database file
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: spot-net forum doorzocht. Daar schijven mensen er zeker veel over maar geen oplossingen. Alleen berichten dat ze het opgelost hebben. Ik heb .net niet opnieuw geinstalleerd omdat ik na de installatie van spotnet visual studio 2010 heb gedownload. Die installeert .net zelf al opnieuw.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Ik heb geen servers.xml bestand... Heel raar maar zelfs met windows zoeken kan ik dit bestand niet vinden
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Ik heb net via Grabit 1.7.2b6 wat NZB's proberen te downloaden maar daar werkt het downloaden ook niet. Onder het adres news.kpn.nl en nova.planet.nl op port 119 wil hij ook daar niet downloaden. Wat voorheen wel werkte.
Laatst gewijzigd door eddie_afca op 09 apr 2013, 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

eddie_afca schreef:
Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Hoi eddie....
Ik ga er vanuit dat je spotnet gebruikt? Lees dit topic dan even door.
Een (tijdelijke) oplossing voor deze foutmelding:
viewtopic.php?f=3&t=6084&p=51704#location1
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

windsurfer1959

Ik heb het voor elkaar pffff mede dank zij jullie aanwijzingen. Ik heb de database uit de nieuwsgroep gebruikt en de dbs file hernoemd. Bij de database uit de nieuwsgroep zat ook een dbc file die was bij mij niet aangemaakt in de app data spotnet map. Die heb ik er bij gezet na deze ook hernoemd te hebben (het aantal reacties slechts 10.000 ipv 8.000.000) en lopen als een speer. Nogmaals dank!

FunnyMedia
Usenet: XSnews
Internet: 100Mbit

Bericht door FunnyMedia »

Ik heb de oplossing dus gemist Windsurfer.
Kan je uitleggen wat de oplossing is?
Voorlopig ben ik u voor de 6e keer 1.7.6 database aan het downloaden

windsurfer1959

ha Funny media ik heb de zweetdruppels nog op het voorhoofd dus dan weet je het wel ben een week aan het pielen geweest! Heb je de app data spotnet folder al zichtbaar gemaakt? daarin staat een dbs file en als het goed is een dbc file. Zie je die?? Ik heb vervolgens een database van 33 dagen geleden van de nieuwsgroep gedowned en zowel het dbs als dbc bestand hernoemd naar mijn provider. Het oude dbs bestand heb ik uit de app data spotnet folder gehaald! Het dbc bestand miste bij mij. Als het niet duidelijk is laat het me weten ik ben n week aan het knoeien geweest voor ik het doorhad dus schaam je niet :)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 09 apr 2013, 20:07] --

Ik heb overigens wel vastgehouden aan 1.8.1 werkt veel veel sneller! dus ik zou die er weer op zetten!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 09 apr 2013, 20:18] --

en app data moet program dat spotnet folder zijn (excuus) op het forum staat duidelijk uitgelegd hoe je de dbs file en de dbc file zichtbaar kan maken!

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 58

Bericht door ardy43 »

FunnyMedia schreef:Ik heb de oplossing dus gemist Windsurfer.
Kan je uitleggen wat de oplossing is?
Voorlopig ben ik u voor de 6e keer 1.7.6 database aan het downloaden
Waarom een database vervangen?
Je hebt spotnet 1.76 geinstalleerd, dan hoef je de database niet te vervangen.

Even voor de duidelijkheid een database van Spotnet 1.7+ kan niet worden gebruikt op Spotnet 1.8+

Spotnet folders is een tool om snel en eenvoudig (verborgen) Spotnet folders te openen, dit kan handig zijn bij het volledig verwijderen van Spotnet of het handmatig maken van een back-up.
Zie; open Spotnet database folder in het,
onderwerp over de download spotnetfolders

FunnyMedia
Usenet: XSnews
Internet: 100Mbit

Bericht door FunnyMedia »

Ik heb hem gedownload Windsurfer en de database is weer eens aan het updaten...
Zodra die daar mee klaar is zet ik de 34 dagen oude versie in de ProgramData folder en verwijder is de "verse"
Hoop dat het werkt anders stoor ik me er niet meer aan na 6 dagen :-)

windsurfer1959

De database vervangen helpt bij een out of memory error zoals zovelen reeds ervaren hebben. en natuurlijk kan je de database voor 1.8 niet gebruiken voor 1.7 als je het hele topic leest zie je dat de database voor de 1.8 versie een foutmelding geeft bij nieuwe installatie omdat het aantal reacties (8 mln) een foutmelding geeft. Er een database onder hangen die reeds (gedeeltelijk) gevuld is gaf in mijn geval de oplossing. Ik reageerde slechts op een vraag en probeerde te helpen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 09 apr 2013, 20:36] --

Oke funny media ik weet zeker dat het gaat helpen. laat het me weten als het niet lukt plaats ook de dbc file erbij en wees secuur met het hernoemen. (de puntjes enzo) :) daarna witte rook wedden?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 09 apr 2013, 20:47] --

o ja funny media ik heb het woordje reader uit de bestandsnamen weg gehaald je gaat hetzelfde bsestand gebruiken als ik heb gedaan neem ik aan!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer