Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Ziggo

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

gerstr

Re: Inloggen werkt niet

Bericht door gerstr »

welkom in dit forum en als gebruiker van spotnet, één van tienduizenden oud FTD'ers.

op dit forum staat zeer veel informatie betreffende het gebruik en problemen die je kan ondervinden met spotnet en ook spotlite.

Als ziggo gebruiker ga ik dit topic gelijk verplaatsen naar het ziggo hoekje waar je zelf kunt rondkijken hoe anderen het werkend hebben gekregen, vragen kunt stellen en ook weer anderen kunt helpen.

succes!

ploink
Usenet: ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

Bericht door ploink »

Ik word gek..ik herhaal....ik word gek!!

Ik heb als provider Ziggo waar ik zoveel mogelijk vanaf probeer te halen. Als reserve server gebruik ik astraweb voor als het niet op de ziggo server staat.

Ook ik heb veel problemen met het goed werkend krijgen van Ziggo...anders gezegd..het lukt NIET om ziggo werkend te krijgen. Als ik de astraweb gegevens invul gaat alles meer dan prima en worden de headers + downloads prima opgehaald. Vul ik de ziggo gegevens in gaat het mis en krijg ik, wat ik ook doe, een timeout!

Inlog zoals het hoort

hoofdemailadres@ziggo.nl + hoofd wachtwoord van dat adres (ja...de gene waar je ook je webmail kijkt)
news.ziggo.nl met poortje 119 en voorlopig max connections 4

Deze instellingen gebruik ik al ruim een jaar op mijn NAS die een ingebouwde download tool heeft. Ook in elk ander programma werken deze gegevens prima....behaalllveee in spotnet :-)

- Hij geeft echt de melding timeout en niet wachtwoord authenticatie melding
- Ik heb de servers.xml al manueel bewerkt en aangepast
- Alles geuninstalled en uit de gebruikersmappen weggegooid
- Ik ben nog lang niet over mijn limiet heen bij ziggo wbt downloaden

wat zie ik in invredesnaam over het hoofd?

jarsshit
Usenet: tweaknews
Internet: Ziggo
Leeftijd: 68

Bericht door jarsshit »

ploink schreef:Ik word gek..ik herhaal....ik word gek!!

Ik heb als provider Ziggo waar ik zoveel mogelijk vanaf probeer te halen. Als reserve server gebruik ik astraweb voor als het niet op de ziggo server staat.

Ook ik heb veel problemen met het goed werkend krijgen van Ziggo...anders gezegd..het lukt NIET om ziggo werkend te krijgen. Als ik de astraweb gegevens invul gaat alles meer dan prima en worden de headers + downloads prima opgehaald. Vul ik de ziggo gegevens in gaat het mis en krijg ik, wat ik ook doe, een timeout!

Inlog zoals het hoort

hoofdemailadres@ziggo.nl + hoofd wachtwoord van dat adres (ja...de gene waar je ook je webmail kijkt)

Deze instellingen gebruik ik al ruim een jaar op mijn NAS die een ingebouwde download tool heeft. Ook in elk ander programma werken deze gegevens prima....behaalllveee in spotnet :-)

Mijn ervaring is dat bij een vaste aansluitingen er geen problemen zijn.
Bij draadloos wel. Dan krijg ik ook timeout.

Vervang in servers.xml (kladblok)de 2e regel met
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Dan werkt het beter.
Hierbij is er echter een klein probleem. Op de server van Cambrium staan de gegevens maar een paar dagen. Dus iedere dag updaten anders vallen er gaten.

ploink

Bericht door ploink »

KNIP..

ehh ik ben eruit!! wat blijkt...mijn virusscannertt zat dwars en blokkeerde de verbinding

Jansen48

Bericht door Jansen48 »

ploink schreef:Ik word gek..ik herhaal....ik word gek!!

Inlog zoals het hoort

Had je misschien voorheen @home? als dit zo is, vul dan eens het mailadres van @home in, bij mij is het zo gelukt.

tatjanatjj
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Bericht door tatjanatjj »

Goede dag!

Ik hoorde dat Eweka een optie is waar je snel mee kon downloaden.
Ik heb in spotnet de provider aangepast. (ik heb internet van Ziggo)

newsreader123.eweka.nl
port 119
gebruikersnaam en wachtwoord
verbindingen 8

Nu krijg ik de download niet hoger als 252 kb/s.
Is dit normaal? of hoort deze hoger te zijn?
Ook kan ik maar 1 film/cd etc tegelijk downloaden, is dit ook normaal?

Sorry dat ik het vraag, waarschijnlijk is dit allemaal heel makkelijk voor andere
maar ik ben niet zo heel erg bekend hiermee.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

MVG Tatjana

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Als er via Spotnet gedownload word dan worden de downloads 1 voor 1 gedaan.
Voor 1 download worden meerdere verbindingen gebruikt.
Download anders via een andere newsreader. Dat geeft meer controle en toont meer informatie.

Over snelheid: Er kan nooit sneller gedownload worden dan de maximale snelheid van het abonnement.
Eweka heeft zijn eigen topic: Ervaringen & Discussie: Eweka
Downloaden via Eweka kan ook met ssl. Voor het geval de snelheid beperkt word door ziggo om
de beschikbare bandbreedte te verdelen onder de gebruikers.

Bwizzle
Internet: ziggo

Bericht door Bwizzle »

Ik heb ook ziggo, voorheen @home. Ik heb dan ook mijn gegevens van mn @home mail ingevuld en het werkte direct. Bij mij is niet het probleem dat de provider niet werkt, maar dat er aan spotnet nogal wat ontbreekt. Wat grote ergernissen en frustatie's teweeg brengt. Onderhand werkt het programma eigenlijk vaker niet als wel, het loopt vaak vast en geeft bij mij ook vaak een timeout(ondanks dat ik gewoon een vaste verbinding heb). Zou het zijn dat de servers van spotnet niet berekend zijn op zo'n intense (leden)groei in zo'n korte tijd (ftd'ers). Ik schrijf dit niet om af te kraken, maar dit is mijn ervaring met spotnet tot nu toe. En hoop mede dat dit een beetje een drijfveer is tot verbetering. Dat het bij zoveel mensen zo moeizaam gaat is niet alleen te wijten aan "de gebruiker" lijkt mij. Maargoed, Thumbs up En toch bedankt voor de dienst die jullie leveren (Respect)

Met vriendelijke groet :zwaai:

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Hallo Bwizzle,
Het programma werkt bij vele mensen wel heel goed. Ik zie dat dit je eerste post op dit forum is, misschien is het een idee om eens aan ervaren mensen te vragen of ze met je mee willen denken om je problemen met spotnet op te lossen?
Je kunt dat doen in: Spotnet vragen en problemen.

Diggie
Usenet: casema
Internet: ziggo

Bericht door Diggie »

Hallo,

Heb net Spotnet 1.7.4 geinstalleerd, en ben gaan downloaden. Op moment echter dat ik een download heb lopen via Grabit, kan ik geen verbinding met de server krijgen voor Spotnet. Op het moment dat grabit klaar is, werkt spotnet weer....

Iemand een oplossing? Voor de rest werkt eea prima, het is nog geen FTD maar voor de rest prima.

Gr
Diggie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer