kopernek schreef:Eftee schreef:Ik had hetzelfde, ook KPN als provider. Nu werkt het weer. Hier hoe ik het opgelost heb. Sluit Spotnet:
Zoek het bestand servers.xml. Dat staat in de map C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\. Open het bestand in kladblok. Bij mij stond er nog nova planet in achter server. Ik heb het zo aangepast:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Sla het bestand weer op (in zelfde map en onder zelfde naam servers.xml). Klik er met je rechtermuisknop op en kies eigenschappen. Vink daar Alleen lezen aan en klik op Toepassen en OK
Ik vermoed dat KPN de nova newsserver gesloten heeft.
Ik hoop dat jullie dit ook helpt. Succes!
Groet Eftee
een bedankje kan er niet meer vanaf zeker zonder mijn oplossing had je nu nog geen toegang gehad
niet zelf met de eer gaan strijken daar hou ik niet van
en die file kan je vinden door gewoon C:\ProgramData\Spotnet bij uitvoeren te plakken
Beste Kopernek,
Het is nooit mijn bedoeling geweest om met de eer te gaan strijken. Ik wilde alleen proberen een ander te helpen door neer te zetten hoe ik het had opgelost. Ik heb me eerst ook te pletter gezocht naar oplossingen, op het hele forum en die waren niet allemaal even duidelijk. Door het combineren van verschillende oplossingen en het plaatsen van een stap-voor-stap-beschrijving wordt het vaak ook iets duidelijker voor mensen die digibeet zijn en toevallig dezelfde provider hebben. Ik schrok er een beetje van dat je zo vreselijk fel reageerde. Ik hoefde geen eer en zat ook niet te wachten op bedankjes (dat verwacht ik niet als ik iemand op weg probeer te helpen), jij hebt dat, zo te zien, harder nodig dan ik. Ik denk dat je mensen wel iets vriendelijker kunt benaderen. Meestal bedoelen ze het niet zo kwaad als jij denkt.
In ieder geval mijn excuus dat het zo overkwam. En, omdat jij het zo nodig hebt: Hartstikke bedankt voor je oplossing, maar dat bedankje geldt ook voor iedereen die verder meegeholpen heeft aan mijn oplossing.
Ik zal nu niet zo snel meer iets plaatsen op dit forum, omdat ik niemand in de weg wil zitten.
Groetjes Eftee