Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Zo, net even een maandje gekocht. Werkt goed, hij had meteen 300.000+ spots opgehaald en downloaden gaat ook lekker snel. Veel beter dan Ziggo.
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Nou hier was na afloop van het royale jaar abo (meer dan 400 dagen) geen mailtje te zien.
Misschien dat het in de spam terecht gekomen is, dat zou kunnen want die knikker ik zonder te kijken weg.
Lightning is overigens niet een klein onbekend bedrijfje of zo, ze zijn een onderdeel van een veel groter bedrijf.
Ik had het abo bij lightning niet alleen genomen genomen omdat het zo goedkoop is, maar ook omdat ze in Zwitserland gevestigd zijn.
De copyright wet en regelgeving in Nederland en ook die van de E.U. zijn in Zwitserland niet van toepassing.
Zwitserland is helemaal omsloten door E.U. landen, maar is zelf geen lid van de E.U., ze zijn alleen een begunstigde handelspartner.
Ik dacht vorig jaar van: Mocht Brein ooit zichzelf nog een keertje overschatten en de Nederlandse usenet providers willen aanpakken dan vissen ze bij Lightning echt achter het net.
In Zwitserland hebben ze echt geen boodschap aan Brein.
Misschien dat het in de spam terecht gekomen is, dat zou kunnen want die knikker ik zonder te kijken weg.
Lightning is overigens niet een klein onbekend bedrijfje of zo, ze zijn een onderdeel van een veel groter bedrijf.
Ik had het abo bij lightning niet alleen genomen genomen omdat het zo goedkoop is, maar ook omdat ze in Zwitserland gevestigd zijn.
De copyright wet en regelgeving in Nederland en ook die van de E.U. zijn in Zwitserland niet van toepassing.
Zwitserland is helemaal omsloten door E.U. landen, maar is zelf geen lid van de E.U., ze zijn alleen een begunstigde handelspartner.
Ik dacht vorig jaar van: Mocht Brein ooit zichzelf nog een keertje overschatten en de Nederlandse usenet providers willen aanpakken dan vissen ze bij Lightning echt achter het net.
In Zwitserland hebben ze echt geen boodschap aan Brein.
-
Maar wanneer ze de servers in het datacentrum in Amsterdam hebben staan, vallen die wel onder Nederlandse jurisdictie. Ik weet niet in hoeverre ze servers in Zwitserland hebben?
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
-
- Leeftijd: 40
zo te zien staan ze in amsterdam...
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Je opmerking is op zich prima, echter maar ten dele correct.Mr.Cartmenez schreef:Maar wanneer ze de servers in het datacentrum in Amsterdam hebben staan, vallen die wel onder Nederlandse jurisdictie.
Doordat de datacentra in Amsterdam staan betekent niet automatisch dat uitsluitend de Nederlandse en E.U. wetgeving van toepassing zou zijn voor andere landen die hier ook gebruik van maken.
Even een heel summiere uitleg; Amsterdam heeft voor andere landen een zogenoemde doorgeef functie waarbij E.U. breed en ook internationaal gezien juridisch onderhand een hele encyclopedie aan verdragen en overeenkomsten gehanteerd dient te worden.
Deze doorgeef functie zorgt ervoor dat de Nederlandse wetgeving en ook de E.U. wetgeving voor andere landen buiten Nederland, binnen de E.U. en ook buiten de E.U. niet of slechts ten dele van toepassing is.
Voor landen die gebruik maken van en afhankelijk zijn van Amsterdam maar niet tot de E.U. behoren (met name Zwitserland) zijn er een heleboel uitzonderingen waarbij de Nederlandse en E.U. wetgeving in het geheel niet of maar ten dele van toepassing is.
Het zou te ver voeren om hier een hele uitleg en discussie aan vast te knopen want daar gaat het in dit topic niet over.
-
Serieus? Haalt deze server ook spots van bijv een half jaar geleden binnen?Conscience NL schreef:Zo, net even een maandje gekocht. Werkt goed, hij had meteen 300.000+ spots opgehaald en downloaden gaat ook lekker snel. Veel beter dan Ziggo.
Super goedkoop trouwens. Als Eweka afloopt weet ik waar ik moet zijn.
-
- Leeftijd: 40
Tot en met oktober 2009.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
Lijp, ik merk het.
Eweka is echt bar slecht. Ziggo haalt al veel meer binnen dan Eweka. En lol als ik dan download download ik met de server van ziggo EN eweka met zo'n 9 megabyte per seconde i.p.v. de gebruikelijke 6.
Reacties laden gaat bij eweka ook ontzettend traag.
Met spotnet komt nu naar boven waar eweka's zwakte en sterkte ligt.
Ontzettend goeie download snelheid, maar hele slechte retentie wat betreft headers, en heel traag met het ophalen van reacties.
Eweka = geen geschikte spotnet payserver.
Eweka is echt bar slecht. Ziggo haalt al veel meer binnen dan Eweka. En lol als ik dan download download ik met de server van ziggo EN eweka met zo'n 9 megabyte per seconde i.p.v. de gebruikelijke 6.
Reacties laden gaat bij eweka ook ontzettend traag.
Ontzettend goeie download snelheid, maar hele slechte retentie wat betreft headers, en heel traag met het ophalen van reacties.
-
Ook al eens spotnet lite getest met eweka. Ik gebruik alleen nog spotnet lite werkt voor mij veel sneller. Allen moet je handmatig een nzb maken.IngamerX schreef:Lijp, ik merk het.
-
Ik heb voor de headers gewoon ziggo ingesteld. Dan laden de reacties binnen no time. Dus de reacties zijn op zich het grote probleem niet.
Ik baal er meer van dat ik niet alle spots van het afgelopen jaar binnen kan halen. Eweka loopt over 2,5 weken pas af, en dan neem ik wel lightning.
Het is gewoon balen, omdat Eweka nu alleen een downloadspeed boost geeft. Verder is Eweka op dit moment niks beter dan Ziggo.
Maar goed dat FTD momenteel gewoon nog beschikbaar is.
Ik baal er meer van dat ik niet alle spots van het afgelopen jaar binnen kan halen. Eweka loopt over 2,5 weken pas af, en dan neem ik wel lightning.
Het is gewoon balen, omdat Eweka nu alleen een downloadspeed boost geeft. Verder is Eweka op dit moment niks beter dan Ziggo.
Maar goed dat FTD momenteel gewoon nog beschikbaar is.