Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: TweakNews

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Eduardboon

Re: Ervaringen & Discussie: TweakNews

Bericht door Eduardboon »

Windows XP, laatste versie van Spotnet. en GEEN verbinding mogelijk (502 - acces to your node is denied)

alles staat goed ingesteld, heb er ook last van met spotlite op zowel XP als OSX 10.6.

Op Windows 7 schijnt het wel te werken, maar die pc word niet gebruikt voor downloaden.

kardonator

Bericht door kardonator »

gast, jij leest de fora niet... newsleecher uitzetten en dan werkt spotnet 100% helaas kan je zie niet tegelijk gebruiken. (niet downloaden en browsen tegelijk)

Eduardboon

Bericht door Eduardboon »

Newsleecher bestaat niet voor OS X, iets wat je zou moeten weten maat.
Daarbij ben ik al tijden van newsleecher op XP af, Sabnzbd+ werkt stukken beter, en die server zet ik pas aan als ik een aantal NZB in mijn watchmap heb staan ;).

ot:

Nog geen verbinding kunnen kweken met tweaknews. Kan ook het servers.xml bestand niet vinden op XP. (gezocht in mijn documenten en de spotnet map. Ook een PC-wijde search gedaan op het woord "Servers". 0 resultaten.)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

rc_enzo
Usenet: Cheapnews
Internet: Ziggo
Leeftijd: 30

Bericht door rc_enzo »

Ik kan zowaar sinds vandaag spots plaatsen zonder enkele problemen. Ik weet niet hoe, maar ik denk dat het lag aan het feit dat de uploadverbinding geen toegang kreeg, aangezien niet alle connecties tegelijk aangaan.

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.ziggo.nl" Username="USER" Password="PASS" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.cheapnews.eu" Username="USR" Password="PASS" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.cheapnews.eu" Username="USR" Password="PASS" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Ik sta dan nu wel in TweakNews, maar ik werk met Cheapnews, is een aardig verschil ;P
Afbeelding Proud to be a spotter. :D

Freeze

Bericht door Freeze »

Voor diegene die er wat aan hebben, bij mij werkt het met de volgende gegevens:

Servers.xml

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="GEBRUIKERSNAAM" Password="WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="GEBRUIKERSNAAM" Password="WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
</Spotnet>
Opgeslagen en daarna via eigenschappen een vinkje gezet bij kenmerk alleen lezen

In Spotnet
Provider: Anders
Adres: news.tweaknews.nl
Poort: 119
Verbindingen: 9 (had er 8 staan, spotnet maakt er 9 van)
Gebruikersnaam: GEBRUIKERSNAAM
Wachtwoord: WACHTWOORD

Hopelijk hebben mensen hier wat aan!

ginie

Bericht door ginie »

Goed nieuws voor iedereen die bij Tweaknews is.
Ik stuurde een email naar hun, om te zeggen dat er veel mensen waren met problemen hier.
Ze stuurden onderstaande email terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw reactie, wij zijn intern druk bezig om de diensten te verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk

ginie

Bericht door ginie »

Nog geen verbinding kunnen kweken met tweaknews. Kan ook het servers.xml bestand niet vinden op XP. (gezocht in mijn documenten en de spotnet map. Ook een PC-wijde search gedaan op het woord "Servers". 0 resultaten.)
Eerst verborgen bestanden aanvinken

con
Usenet: tweakdsl
Internet: anno

Bericht door con »

Freeze schreef:Voor diegene die er wat aan hebben, bij mij werkt het met de volgende gegevens:

Servers.xml

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="GEBRUIKERSNAAM" Password="WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="GEBRUIKERSNAAM" Password="WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
</Spotnet>
Opgeslagen en daarna via eigenschappen een vinkje gezet bij kenmerk alleen lezen

In Spotnet
Provider: Anders
Adres: news.tweaknews.nl
Poort: 119
Verbindingen: 9 (had er 8 staan, spotnet maakt er 9 van)
Gebruikersnaam: GEBRUIKERSNAAM
Wachtwoord: WACHTWOORD

Hopelijk hebben mensen hier wat aan!
Ik moet je teleurstellen, bij mij (xp), als ik klik op een spot om een NZB te downen of en bestand, in beide
gevallen wordt het stil . . . . héél stil en er gebeurt niets. Het programma hangt zonder "zelfs" dat xp dat ziet.

HG CC

ginie

Bericht door ginie »

Ik heb het zo, en alles loopt perfect.

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="5" />
<Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Provider: anders
Adres news.tweaknews
Poort 563 ssl
Verbindingen 6
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer