Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits Welke Usenet Provider heb je?: news.smsusenet.nl Welke Internet Provider heb je?: Tele2.nl Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Met welk programma download je?: newsleecherna nieuwe instalatie Wanneer begon je probleem?: na nieuw installatie van spotnet Geef een beschrijving van je probleem: Out of memorie na eerste update reacties van spotnet XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Het programma is de reacties aan het binnen halen en dan op het einde is het : out of systeem out of memorie Exception
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Groeten dafcor
-- [bericht automatisch samengevoegd - 10 mei 2013, 08:23] --
Net Frame werk is gecontroleerd was dat vergeten temelden
Er zijn meerdere mogelijke oplossingen aangedragen door gebruikers:
Voor alle duidelijkheid, je hoeft maar 1 oplossing te kiezen, het is in principe niet nodig alle of meerdere stappen uit te voeren.
1/ De foutmelding " Out of Memory Exception" of "system.outofmemoryexception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
Het kan dus een oplossing zijn om (tijdelijk) weer Spotnet 1.7.6 te gebruiken.
Spotnet 1.7.6 is hier te downloaden .
2/ Er gaat iets mis met de opbouw van de database. Er is gemeld dat het overschrijven van de database in C:\ProgramData\Spotnet\ door eenbackup-bestand (bv als je Spotnet 1.8.1 ook op een andere computer hebt staan) het probleem oplost. Voor Spotnet 1.8.x zijn alleen databases (*.dbc en *.dbs) van dezelfde usenetprovider uitwisselbaar. .
3/ Dit probleem komt niet voor als je Spotlite gebruikt. Meer informatie over Spotlite .
4/ Niet alleproviders hebben dit probleem in combinatie met spotnet. Tot nog toe zijn er problemen gemeld met XSnews (en de daarvan afgeleide resellers: EasyUsenet, NewsConnection, Wondernews, Usenetxl, Xmsnet, smsusenet) Usenet.Pro, KPN en Ziggo.
Alternatieven: Spotnet - Ervaringen & Discussie: Providers .
5/ Gebruikers melden dat het installeren van Microsoft .NET Framework 4.5 het probleem oplost. Soms moet Spotnet daarna meerdere keren opgestart worden voordat het werkt.
Als je dan nog vragen/opmerkingen/oplossingen hebt, dan horen we dat graag.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Ben benieuwd en ik blijf dit volgen. Ik heb precies dezelfde meldingen. Jammer dat de oplossing niet helemaal duidelijk is.
Ik hoop dat er alsnog een oplssing komt. Heb ook XS news als provider
-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 mei 2013, 14:47] --
Okeeeeh. Ik ben natuurlijk een aanhouder.
-Heb weer alles verwijderd (met spotnet removal tool)
-Opnieuw opgestart
-Microsoft Microsoft .NET Framework verwijderd (via configuratie)
-Op opgestart
-Microsoft .NET Framework 4.5 geinstalleerd (niet met updates erbij)
-Opnieuw opgestart
-Sportnet 1.7.6. geinstalleerd
-Opnieuw opgestart
En.... na weken werk doet Spotnet het zonder gekke meldingen pffff.
Mooi dat het werkt! Dank je wel voor het melden.
Geheel ten overvloede voor jou, maar misschien wel prettig voor andere mensen met dit probleem: Het is niet nodig om zowel Spotnet 1.7.6 te installeren én daarnaast ook nog Microsoft Microsoft .NET Framework 4.5 te (her)installeren. Alleen downgraden naar 1.7.6 is afdoende (voor zover bekend).
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits Welke Usenet Provider heb je?: xsnews Welke Internet Provider heb je?: tele2 Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: antivirus van tele2 Met welk programma download je?: SABnzbd Wanneer begon je probleem?: Nadat me laptop weg is geweest voor onderhoud, omdat deze erg langzaam was terwijl deze laptop gloednieuw is, heb ik alles opnieuw op me laptop gezet. Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb alles ge??nstalleerd zoals ik dat ook gedaan heb voordat de laptop terug gestuurd werd. Maar als ik spotnet nu opstart dan laad deze ook alle reacties die er zijn sinds mijn laatste keer, en dat zorgt ervoor dat ik erg lang moet wachten en dat is tamelijk irritant.
En als ik spotnet ververs dan krijg ik een foutmelding "Er is een uitzondering opgetreden van het type System.OutOfMemoryException" XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Voor mij heeft het installeren van .net framework 4.5.1 voor een oplossing gezorgd.
Na deze installatie heb ik de laptop niet opnieuw opgestart maar direct spotnet weer geopend, alle reacties konden nu in 1 keer geladen en opgeslagen worden.
Helaas kan ik mij scharen onder deze rubriek. Heb een pc crash gehad en na recovery software en herinstallatie van spotnet kan ik reacties niet meer opslaan. Heb dit hele forum doorgelezen maar kom er niet uit. Alles geprobeerd wat ik snapte maar niet het vervangen van data base bestanden. Snap daar geen hout van. Maar goed als er iemand is met oplossing hoor ik dat graag
Sorry dat ik dit hier plaats, maar schijnbaar ben ik echt heel dom...
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits Welke Usenet Provider heb je?: supernews Welke Internet Provider heb je?: internet explorer Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: f secure Met welk programma download je?: spotnet Wanneer begon je probleem?: Ik heb afgelopen donderdag (13 maart 2014) de 9 euro betaald. Vervolgens kon ik gewoon inloggen en downloaden. Zaterdag heb ik dit nogmaals geprobeerd, maar toen gaf hij consequent aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is. Geef een beschrijving van je probleem: Elke keer als ik wil inloggen geeft spotnet aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is. Ik heb dit wachtwoord niet gewijzigd nadat ik de eerste keer in kon loggen. Ik kan bij supernews gewoon met deze gegevens inloggen, dan is er geen probleem. Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb spotnet afgesloten en opnieuw opgestart. Ik heb gebruikersnaam en wachtwoord volledig weggehaald en opnieuw ingevoerd. Werkt niet. Schone installatie: Nee XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
dus probleem 2 is: hoe krijg ik dit in een eigen onderwerp???
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.