Pagina 8 van 30

out of systeem out of memorie Exception

Geplaatst: 10 mei 2013, 08:21
door dafcor
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.smsusenet.nl
Welke Internet Provider heb je?: Tele2.nl
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: newsleecherna nieuwe instalatie
Wanneer begon je probleem?: na nieuw installatie van spotnet
Geef een beschrijving van je probleem: Out of memorie na eerste update reacties van spotnet
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Het programma is de reacties aan het binnen halen en dan op het einde is het : out of systeem out of memorie Exception

Hoop dat iemand een oplossing weet.

Groeten dafcor

-- [bericht automatisch samengevoegd - 10 mei 2013, 08:23] --

Net Frame werk is gecontroleerd was dat vergeten temelden
Samengevoegd met centraal topic
- ManiaK

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 10 mei 2013, 08:38
door ManiaK
Lees eerst alsjeblieft dit hele topic door! Out of Memory exception
:thanks:

Er zijn meerdere mogelijke oplossingen aangedragen door gebruikers:
Voor alle duidelijkheid, je hoeft maar 1 oplossing te kiezen, het is in principe niet nodig alle of meerdere stappen uit te voeren. :D
  • 1/ De foutmelding " Out of Memory Exception" of "system.outofmemoryexception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
    Het kan dus een oplossing zijn om (tijdelijk) weer Spotnet 1.7.6 te gebruiken.
    Spotnet 1.7.6 is hier te downloaden
    .
  • 2/ Er gaat iets mis met de opbouw van de database. Er is gemeld dat het overschrijven van de database in C:\ProgramData\Spotnet\ door een backup-bestand (bv als je Spotnet 1.8.1 ook op een andere computer hebt staan) het probleem oplost. Voor Spotnet 1.8.x zijn alleen databases (*.dbc en *.dbs) van dezelfde usenetprovider uitwisselbaar.
    .
  • 3/ Dit probleem komt niet voor als je Spotlite gebruikt. Meer informatie over Spotlite
    .
  • 4/ Niet alle providers hebben dit probleem in combinatie met spotnet. Tot nog toe zijn er problemen gemeld met XSnews (en de daarvan afgeleide resellers: EasyUsenet, NewsConnection, Wondernews, Usenetxl, Xmsnet, smsusenet) Usenet.Pro, KPN en Ziggo.
    Alternatieven: Spotnet - Ervaringen & Discussie: Providers
    .
  • 5/ Gebruikers melden dat het installeren van Microsoft .NET Framework 4.5 het probleem oplost. Soms moet Spotnet daarna meerdere keren opgestart worden voordat het werkt.
Als je dan nog vragen/opmerkingen/oplossingen hebt, dan horen we dat graag.

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 12 mei 2013, 13:45
door Ketruver
Ben benieuwd en ik blijf dit volgen. Ik heb precies dezelfde meldingen. Jammer dat de oplossing niet helemaal duidelijk is.
Ik hoop dat er alsnog een oplssing komt. Heb ook XS news als provider

-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 mei 2013, 14:47] --

Okeeeeh. Ik ben natuurlijk een aanhouder.
-Heb weer alles verwijderd (met spotnet removal tool)
-Opnieuw opgestart
-Microsoft Microsoft .NET Framework verwijderd (via configuratie)
-Op opgestart
-Microsoft .NET Framework 4.5 geinstalleerd (niet met updates erbij)
-Opnieuw opgestart
-Sportnet 1.7.6. geinstalleerd
-Opnieuw opgestart
En.... na weken werk doet Spotnet het zonder gekke meldingen pffff.

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 13 mei 2013, 09:57
door ManiaK
Mooi dat het werkt! Dank je wel voor het melden.
Geheel ten overvloede voor jou, maar misschien wel prettig voor andere mensen met dit probleem: Het is niet nodig om zowel Spotnet 1.7.6 te installeren én daarnaast ook nog Microsoft Microsoft .NET Framework 4.5 te (her)installeren. Alleen downgraden naar 1.7.6 is afdoende (voor zover bekend). :goed:

Reacties bij spotntl word opgehaald terwijl dat uitgezet is

Geplaatst: 19 mei 2013, 18:08
door willempie1975
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: xsnews
Welke Internet Provider heb je?: tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: antivirus van tele2
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: Nadat me laptop weg is geweest voor onderhoud, omdat deze erg langzaam was terwijl deze laptop gloednieuw is, heb ik alles opnieuw op me laptop gezet.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb alles ge??nstalleerd zoals ik dat ook gedaan heb voordat de laptop terug gestuurd werd. Maar als ik spotnet nu opstart dan laad deze ook alle reacties die er zijn sinds mijn laatste keer, en dat zorgt ervoor dat ik erg lang moet wachten en dat is tamelijk irritant.
En als ik spotnet ververs dan krijg ik een foutmelding "Er is een uitzondering opgetreden van het type System.OutOfMemoryException"
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Reacties bij spotntl word opgehaald terwijl dat uitgezet

Geplaatst: 19 mei 2013, 18:30
door ardy43
Hoi willempie1975,

Zie dit topic Out of Memory exception :)
Samengevoegd met centraal topic
- ManiaK

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 22 mei 2013, 09:21
door betsie
U moet uw net framework updaten naar versie 4.5 als u dat gedaan heeft dan werkt spotnet ook weer

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 15 mar 2014, 00:25
door rallytalk
Voor mij heeft het installeren van .net framework 4.5.1 voor een oplossing gezorgd.
Na deze installatie heb ik de laptop niet opnieuw opgestart maar direct spotnet weer geopend, alle reacties konden nu in 1 keer geladen en opgeslagen worden.

Bedankt voor de tips.

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 17 mar 2014, 10:41
door artman1968
Helaas kan ik mij scharen onder deze rubriek. Heb een pc crash gehad en na recovery software en herinstallatie van spotnet kan ik reacties niet meer opslaan. Heb dit hele forum doorgelezen maar kom er niet uit. Alles geprobeerd wat ik snapte maar niet het vervangen van data base bestanden. Snap daar geen hout van. Maar goed als er iemand is met oplossing hoor ik dat graag

Re: Out of Memory exception

Geplaatst: 17 mar 2014, 12:31
door Monkiey
Sorry dat ik dit hier plaats, maar schijnbaar ben ik echt heel dom...

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: supernews
Welke Internet Provider heb je?: internet explorer
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: f secure
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Ik heb afgelopen donderdag (13 maart 2014) de 9 euro betaald. Vervolgens kon ik gewoon inloggen en downloaden. Zaterdag heb ik dit nogmaals geprobeerd, maar toen gaf hij consequent aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is.
Geef een beschrijving van je probleem: Elke keer als ik wil inloggen geeft spotnet aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is. Ik heb dit wachtwoord niet gewijzigd nadat ik de eerste keer in kon loggen. Ik kan bij supernews gewoon met deze gegevens inloggen, dan is er geen probleem.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb spotnet afgesloten en opnieuw opgestart. Ik heb gebruikersnaam en wachtwoord volledig weggehaald en opnieuw ingevoerd. Werkt niet.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

dus probleem 2 is: hoe krijg ik dit in een eigen onderwerp???