Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Moest even lachen - Spotnet (niet dit forum) moderatie.
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Moest even lachen - Spotnet (niet dit forum) moderatie.
Op Usenet zijn een paar posts geplaatst waarbij men een omslachtig systeem voorstelt om Spotnet te modereren op ongepaste reacties en posts.
Voor diegene die de posts op Spotnet willen opzoeken, deze posts hebben op Spotnet als titel: 1e opzet moderatie spotnet
Men gaat hierbij uit van het gegeven dat elke Spotnetgebruiker een blijvend uniek ID heeft.
Het vinden van dit ID is gemakkelijk.
Je gaat met de muis over de naam van de poster of van de degene die reageert en ziet een ID (letter-cijfer combinatie) verschijnen.
Men meent het ei van Columbus te hebben gevonden en dat dit ID bij iedere Spotnetgebruiker uniek is en ook altijd hetzelfde blijft zodat men daar dan op kan modereren.
Afgezien van het feit dat modereren op usenet niet gaat lukken en dit voor mijn gevoel ook niet echt wenselijk is, klopt de bewering dat iedere Spotnetgebruiker een eigen ID heeft dat blijvend uniek is niet.
Er zijn namelijk diverse mogelijkheden waarbij dat zogenaamde unieke ID wel degelijk veranderd.
Een daarvan is dat wanneer je het serverlog laat verlopen en een nieuwe aanvraagt.
Want op dat moment krijg je een ander ID en klopt de redenering van het unieke ID al niet meer.
Maar .....waarom zou je usenet of Spotnet willen modereren vraag ik me af.
Mijn mening is: geen gezeur en geen moderatie of zoals sommigen in de reacties op Spotnet schrijven, geen censuur.
Wanneer er posts of reacties staan die je niet aanstaan of van iemand die je niet aanstaat dan reageer je daar niet op en negeer je die toch gewoon?
Of zie ik het nu te simpel
Voor diegene die de posts op Spotnet willen opzoeken, deze posts hebben op Spotnet als titel: 1e opzet moderatie spotnet
Men gaat hierbij uit van het gegeven dat elke Spotnetgebruiker een blijvend uniek ID heeft.
Het vinden van dit ID is gemakkelijk.
Je gaat met de muis over de naam van de poster of van de degene die reageert en ziet een ID (letter-cijfer combinatie) verschijnen.
Men meent het ei van Columbus te hebben gevonden en dat dit ID bij iedere Spotnetgebruiker uniek is en ook altijd hetzelfde blijft zodat men daar dan op kan modereren.
Afgezien van het feit dat modereren op usenet niet gaat lukken en dit voor mijn gevoel ook niet echt wenselijk is, klopt de bewering dat iedere Spotnetgebruiker een eigen ID heeft dat blijvend uniek is niet.
Er zijn namelijk diverse mogelijkheden waarbij dat zogenaamde unieke ID wel degelijk veranderd.
Een daarvan is dat wanneer je het serverlog laat verlopen en een nieuwe aanvraagt.
Want op dat moment krijg je een ander ID en klopt de redenering van het unieke ID al niet meer.
Maar .....waarom zou je usenet of Spotnet willen modereren vraag ik me af.
Mijn mening is: geen gezeur en geen moderatie of zoals sommigen in de reacties op Spotnet schrijven, geen censuur.
Wanneer er posts of reacties staan die je niet aanstaan of van iemand die je niet aanstaat dan reageer je daar niet op en negeer je die toch gewoon?
Of zie ik het nu te simpel
I'm trying to be...who I really am...the true me...
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: Moest even lachen - Spotnet (niet dit forum) moderatie.
Nou... het grote voordeel van bijv. FTD is dat het gemodereerd werd. Zo konden gebruikers/modjes ervoor zorgen dat spots met o.a. virussen eruit verwijderd kunnen worden, en dat is wel belangrijk .
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 29
moderatie is nodig om virussen en spam weg te houden
-
Er zijn natuurlijk wel een aantal nieuwsgroepen ten onder gegaan aan onbeschoft geflame. Het vinden van informatie wordt dan gewoon echt moeilijk gemaakt door de grote hoeveelheid onzin.
Ik ben een voorstander van moderatie, een stuk controle op wat er wordt geschreven en gespot houdt het leesbaar en eea kan georganiseerd worden, zodat de nieuwsgroep gebruikt kan worden waarvoor hij is bedoeld.
Vergelijk dit forum, op een goed moment werden er zoveel (nieuwe) vragen aangemaakt, dat eigenlijk niets meer te vinden viel. Door (heftig) ingrijpen van diverse mods, discussies op slot te zetten en verwijzingen aan te geven, is het weer leesbaar en kan informatie gevonden worden.
Spotnet heeft vooralsnog door zijn opzet geen mogelijkheden tot moderatie.
Overigens denk ik dat het later gaan modereren heel moeilijk is. Moderatie moet je doen vanaf het begin.
Ik ben een voorstander van moderatie, een stuk controle op wat er wordt geschreven en gespot houdt het leesbaar en eea kan georganiseerd worden, zodat de nieuwsgroep gebruikt kan worden waarvoor hij is bedoeld.
Vergelijk dit forum, op een goed moment werden er zoveel (nieuwe) vragen aangemaakt, dat eigenlijk niets meer te vinden viel. Door (heftig) ingrijpen van diverse mods, discussies op slot te zetten en verwijzingen aan te geven, is het weer leesbaar en kan informatie gevonden worden.
Spotnet heeft vooralsnog door zijn opzet geen mogelijkheden tot moderatie.
Overigens denk ik dat het later gaan modereren heel moeilijk is. Moderatie moet je doen vanaf het begin.
-
Vind voor beide benaderingen wel wat te zeggen.
Begrijp natuurlijk ook goed hoe het moet zijn als er een invasie van FTD'ers 'jouw' vertrouwde plekkie uit komt
Natuurlijk zit er 'n hoop shit tussen, die vaak een soort 'ouderlijk bijsturen' nodig heeft.
Vooralsnog fiets ik daar gewoon overheen en op naar de volgende. Doelgericht en niet laten afleiden, zal ik maar zeggen
Begrijp natuurlijk ook goed hoe het moet zijn als er een invasie van FTD'ers 'jouw' vertrouwde plekkie uit komt
Natuurlijk zit er 'n hoop shit tussen, die vaak een soort 'ouderlijk bijsturen' nodig heeft.
Vooralsnog fiets ik daar gewoon overheen en op naar de volgende. Doelgericht en niet laten afleiden, zal ik maar zeggen
-
Ik ben van mening, dat er altijd op Internet plaatsen moeten zijn waar ongemodereerd een ieder zijn mening kan ventileren. Dat kan ook in de meeste nieuwsgroepen.Euphorbia schreef:Vind voor beide benaderingen wel wat te zeggen.
Maar indien je een bepaald onderwerp hebt een bepaalde doelgroep wenst aan te spreken: Filmspotters, discussieforum over spotnet, etc etc heb je feitelijk een club een soort vereniging, daar mag je lid van zijn indien je je gedraagt volgens forumregels.
Wil je je daaraan niet conformeren dan stap je op en ga je ergens anders rondneuzen. Of je wordt uit de vereniging gezet.
Ik ben erg bang, dat het niet (kunnen) modereren van spotnet zal leiden tot uiteindelijke zelfoplossing. Daar heb je Brein niet voor nodig. Het zoeken van betrouwbare spotters zal steeds moeilijker worden.
Maar de hoop geef ik natuurlijk niet op.
-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Ziggo
- Contacteer:
hoe zit het als je een eigen nieuwsgroep aanvraagt?
Bijv. alt.binaries.spotnet, kan je die groep dan ook modereren?
Aangezien er moderated groepen zijn, weet verders niet hoe dit in zn werking gaat, of dat het uberhaupt kan.
Dan zou het in principe mogenlijk zijn om het te moderaten toch?
Bijv. alt.binaries.spotnet, kan je die groep dan ook modereren?
Aangezien er moderated groepen zijn, weet verders niet hoe dit in zn werking gaat, of dat het uberhaupt kan.
Dan zou het in principe mogenlijk zijn om het te moderaten toch?
-
Ja hoor, dat is perfect vooraf mogelijk.
Alle postings dienen dan eerst door een moderator goedgekeurd te worden.
In gemodereerde usenet groepen wordt zo gewaarborgd dat alleen on-topic berichten gepost zullen worden.
Maar weet wel, wat voor een hels werk je jezelf daarmee op de hals zou halen.
Ik ga je 2 links via de PB toezenden, hopelijk heb je daar iets aan.
Verder zou je ook eens met de vroegere FTD leiding contact kunnen opnemen hoe hun ervaringen waren bij het oprichten van een nieuwsgroep.
Alle postings dienen dan eerst door een moderator goedgekeurd te worden.
In gemodereerde usenet groepen wordt zo gewaarborgd dat alleen on-topic berichten gepost zullen worden.
Maar weet wel, wat voor een hels werk je jezelf daarmee op de hals zou halen.
Ik ga je 2 links via de PB toezenden, hopelijk heb je daar iets aan.
Verder zou je ook eens met de vroegere FTD leiding contact kunnen opnemen hoe hun ervaringen waren bij het oprichten van een nieuwsgroep.
Laatst gewijzigd door asenegawa op 04 mar 2011, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Ziggo
- Contacteer:
ja dat is zo, maar zou wel een optie eventueel zijn dan, hoe zou je het anders moeten modereren zonder een centrale database aan te maken?
als je nu al ziet hoeveel request spots er worden gedaan.
als je nu al ziet hoeveel request spots er worden gedaan.
-
Ik weet het, op dit moment raakt het al behoorlijk vervuild met allerlei troep die er eigenlijk niet op thuishoort.
Overigens leert de ervaring wel dat deze troep na verloop van tijd behoorlijk zal verminderen.
Helaas is groep vervuiling nooit helemaal uit te sluiten.
Houdt er wel rekening dat modereren op usenet zelf niet gaat lukken, wanneer het er al op staat ben je bedankt.
Je dient dit echt van tevoren te doen.
Overigens leert de ervaring wel dat deze troep na verloop van tijd behoorlijk zal verminderen.
Helaas is groep vervuiling nooit helemaal uit te sluiten.
Houdt er wel rekening dat modereren op usenet zelf niet gaat lukken, wanneer het er al op staat ben je bedankt.
Je dient dit echt van tevoren te doen.
Laatst gewijzigd door asenegawa op 04 mar 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.