Pagina 1 van 2

Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 03 mar 2011, 16:32
door Coffee
Hallo, als ik probeer te verbinden krijg ik altijd een timeout, heb ook het directe ip geprobeerd maar tevergeefs.

Kan geen andere mensen vinden die problemen hebben met de speedxs server, iemand een idee hoe dit op te lossen?

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 04 mar 2011, 17:35
door KoffieBo0N
Mag ik je servers.xml bestand zien (ik neem aan dat je weet waar het staat, zo niet, zoek ff of lees de FAQ)

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 04 mar 2011, 20:12
door Wuppie
Coffee schreef:Hallo, als ik probeer te verbinden krijg ik altijd een timeout, heb ook het directe ip geprobeerd maar tevergeefs.

Kan geen andere mensen vinden die problemen hebben met de speedxs server, iemand een idee hoe dit op te lossen?
@Coffee

Speedxs zelf heeft/veroorzaakt inderdaad het probleem.
Ook ik heb de laatste dagen problemen met het krijgen van de usenet verbinding. Als ik een foutmelding in spotnet krijg verkrijg ik ook geen verbinding met de usenet server van Speedxs(via Alt.binz).

Jarenlang naar alle tevredenheid probleemloos met Speedxs gewerkt (mag ook wel voor dat geld) echter heb ik het idee dat de oude vertrouwde service aan het verdwijnen is. Geen chatbox en geen forum meer. Ik ga me voorbereiden op een nieuwe provider.

Gr. W.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 05 mar 2011, 00:33
door hjvbft
Kan ook komen doordat het maximale aantal verbindingen gebruikt worden door een andere programma's.
Spotnet/SpotLite hebben een werkende verbinding naar een usenet server nodig.
Deze verbinding kan dan niet door een ander programma gebruikt worden.
Verlaag het aantal verbindingen in de andere programma's of sluit ze af.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 05 mar 2011, 07:11
door Wuppie
hjvbft schreef:Kan ook komen doordat het maximale aantal verbindingen gebruikt worden door een andere programma's.
Spotnet/SpotLite hebben een werkende verbinding naar een usenet server nodig.
Deze verbinding kan dan niet door een ander programma gebruikt worden.
Verlaag het aantal verbindingen in de andere programma's of sluit ze af.
Klopt wat je schrijft echter is hier niet aan de orde.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 15 mar 2011, 14:58
door Wuppie
Wuppie schreef:
hjvbft schreef:Kan ook komen doordat het maximale aantal verbindingen gebruikt worden door een andere programma's.
Spotnet/SpotLite hebben een werkende verbinding naar een usenet server nodig.
Deze verbinding kan dan niet door een ander programma gebruikt worden.
Verlaag het aantal verbindingen in de andere programma's of sluit ze af.
Klopt wat je schrijft echter is hier niet aan de orde.
Sinds 14 maart 2011 helemaal geen toegang meer tot Usenet.
Wachtwoord of gebruikersnaam zou niet goed zijn. Niets veranderd aan deze kant en speelt op meerdere PC's.

Support van Speedxs maar een mail gestuurd. Hopende dat ze die nog wel beantwoorden.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 16 mar 2011, 21:10
door duinsel
Yep, bij mij ook authenticatie fouten bij toegang tot de nieuwsserver.
SpeedXS verzorgt ook mijn VOIP en internet toegang, hopelijk gaat de boel niet onderuit, of kondigen ze het van tevoren aan dat dat gaat gebeuren...
Martijn

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 17 mar 2011, 07:46
door Wuppie
duinsel schreef: SpeedXS verzorgt ook mijn VOIP en internet toegang
Ook bij mij leveren ze beide en ook mijn domein. Op Usenet na werkt alles goed hier.
Ik heb tot op heden nog geen reactie op mijn e-mail van 15 maart 2011gehad, wel een bevestiging van ontvangst.

Op de site van Speedxs is niets terug te vinden van enige storing o.i.d. Is sinds maart 2010 niet meer bijgewerkt.
De oude vertrouwde support is sinds het overgaan naar CAIW compleet verdwenen. Geen forum en irc meer. Jammer want beiden hadden wat mij betreft een grote toegevoegde waarde.

Ik wacht vandaag nog even een reactie af en ga anders maar bellen.

Gr. W.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 17 mar 2011, 09:18
door slapnutcity
Wuppie schreef:
duinsel schreef: SpeedXS verzorgt ook mijn VOIP en internet toegang
Ook bij mij leveren ze beide en ook mijn domein. Op Usenet na werkt alles goed hier.
Ik heb tot op heden nog geen reactie op mijn e-mail van 15 maart 2011gehad, wel een bevestiging van ontvangst.

Op de site van Speedxs is niets terug te vinden van enige storing o.i.d. Is sinds maart 2010 niet meer bijgewerkt.
De oude vertrouwde support is sinds het overgaan naar CAIW compleet verdwenen. Geen forum en irc meer. Jammer want beiden hadden wat mij betreft een grote toegevoegde waarde.

Ik wacht vandaag nog even een reactie af en ga anders maar bellen.

Gr. W.
Ik denk dat je weinig support vanuit SpeedXS nog hoeft te verwachten. Mijn schoonvader probeert nu al ruim een maand die lui aan de lijn te krijgen. Tot 4 keer toe wordt hem verteld dat hij teruggebeld zal worden, want op het callcenter kunnen ze hem niet verder helpen. Tot op heden is hij niet teruggebeld. Op mail reageren ze ook totaal niet meer. Lijkt een aflopende zaak daar.

Je kunt eventueel nog eens proberen om het via CBizz te spelen en hen te bellen, SpeedXS is een dochteronderneming van hen.

Re: Ervaringen & Discussie SpeedXS

Geplaatst: 17 mar 2011, 09:33
door slapnutcity
Wuppie schreef:
duinsel schreef: SpeedXS verzorgt ook mijn VOIP en internet toegang
Ook bij mij leveren ze beide en ook mijn domein. Op Usenet na werkt alles goed hier.
Ik heb tot op heden nog geen reactie op mijn e-mail van 15 maart 2011gehad, wel een bevestiging van ontvangst.

Op de site van Speedxs is niets terug te vinden van enige storing o.i.d. Is sinds maart 2010 niet meer bijgewerkt.
De oude vertrouwde support is sinds het overgaan naar CAIW compleet verdwenen. Geen forum en irc meer. Jammer want beiden hadden wat mij betreft een grote toegevoegde waarde.

Ik wacht vandaag nog even een reactie af en ga anders maar bellen.

Gr. W.
Porbeer anders eens news2.speedxs.nl zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Volgens CBizz zou dit moeten helpen (die reageerden voor mij binnen 3 kwartier, hulde!)