Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Download2day

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
dollepret

Ervaringen & Discussie: Download2day

Bericht door dollepret »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reacties van mede download2day gebruikers.
Voor en nadelen noem maar op enzo.
Mischien dat we elkaar kunnen helpen als er problemen zijn.

Dollepret

Ben Hollander

Re: Ervaringen & Discussie: Download2day

Bericht door Ben Hollander »

Fijn dat we via Spotnet doorkunnen gaan.
Ik gebruik de Payserver Download2day met goed ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord.
Hij staat ingesteld met de goede servernaam met de juiste poort.
De SSL heb ik maar even uitgeschakeld want dan doet Spotnet het helemaal niet.
Overigens gebruik ik Windows Vista.
Ik heb echter een raar probleem.
Als ik Spotnet opstart dan lukt dat de ene keer gewoon goed en de andere keer krijg ik een
"502 Authentication details unknown" foutmelding.
Ook als het in eerste instantie goed is gegaan met het binnenhalen van de lijst met Spots dan kan ik daarna hooguit 2 spots openen en de NZB binnenhalen waarna ik weer dezelfde 502 fout krijg.
Uiteraard heb ik in programdata/spotnet/servers.xml alles gecontroleerd en op alleen lezen gezet.
Het aantal connections in mijn Newsbin Pro downloader omlaag gebracht.
De Windows firewall uitgeschakeld
Mijn AVG antivirus programma (tijdelijk) uitgeschakeld.
Niets mag baten.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik zie dat Spotnet in potentie dezelfde kwaliteit heeft als FTD.

gerstr

Bericht door gerstr »

hey ben, het ligt idd aan het #connecties wat je tegelijkertijd gebruikt en dit is in tijd verschillend.

ik neem aan dat je Download2Day voor alle 3 de servers in Spotnet hebt ingesteld (Headers, Download en Upload)?

hoeveel connecties denk je dat Download2Day max. aan kan bieden en op hoeveel connecties heb je Newsbin Pro ingesteld?

post anders hier nog even de inhoud van je servers.xml (zonder wachtwoord), kijken we even mee

Ben Hollander

Bedankt gerstr voor je snelle reactie.
Mijn server.xml ziet er zo uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Ik heb overigens ondanks dat ik 12 connections bij download2day heb er in newsbin pro slechts 8 ingesteld, dus voor Spotnet en Newsbin Pro samen 12

gerstr

Bericht door gerstr »

sure, verander je servers.xml eens in dit:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Laat newsbin pro maar even op 8 staan voor de test.

Aangezien je toch newsbin pro gebruikt wil ik voorkomen dat spotnet per ongeluk geen lijntjes ophoudt.

Als dit werkt zou je newsbin pro theoretisch naar 10 kunnen opschroeven als je echt effectief 12 lijntjes hebt.

laat weten ajb

Ben Hollander

Helaas gerstr. Ik heb de verandering aangebracht en ik krijg nog steeds de 502 foutmelding.

Ep Woody
Leeftijd: 40

Bericht door Ep Woody »

Download2day accepteert geen account sharing. Sluit Newsbin Pro eens af, en start spotnet dan nog eens. Werkt het dan wel?
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Ben Hollander

Ik blijf dit wel tot morgen proberen. De reden is dat ik geen peil kan trekken op 1 of 2 keer wel verbinding. Ik wil het graag wat gefundeerd doen. Morgen kom ik terug met mijn reactie. Overigens bedankt Ep Woody voor je aangeboden hulp.

Topicstarter
dollepret

Bericht door dollepret »

Ben Hollander schreef:Bedankt gerstr voor je snelle reactie.
Mijn server.xml ziet er zo uit:
<Spotnet>
<Server Type="Downloads" Server="reader.download2day.nl" Username="d2d_7892" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
</Spotnet>
Ik heb overigens ondanks dat ik 12 connections bij download2day heb er in newsbin pro slechts 8 ingesteld, dus voor Spotnet en Newsbin Pro samen 12
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had gisteren dezelfde problemen ,maar dit had ik pas nadat ik had lopen rommelen met mijn server.xml(kladblok) (dingen veranderen ivm trage reactie kunnen geven op spotnet) dit heeft niet geholpen en heb alles weer staan zo als ik het kreeg.
met newsbin-pro(4.32) gebruik ik 10 lijntjes als jaren zonder problemen gelukkig ook grabit gebruik soms en geen problemen.

dollepret

Ben Hollander

Vervolg.
Nog steeds geen oplossing. Ik vraag me af of we het niet heel ergens anders moeten zoeken. Ik heb alle instellingen nagelopen en echt geen foute letter ontdekt.
Overigens Als ik van tijd tot tijd er "toevallig" wel in slaag ineens de spotlijst binnen kan halen dan lukt het me daarna om één 'keer om een spot te bekijken (te openen) en daarna krijg ik bij het bekijken van een andere spot weer de inmiddels beruchte 502 fout.
Ik heb het naast Newsbin Pro nu ook met Newsleecher geprobeerd en krijg de zelfde foutmelding. Mijn IP is UPC en mijn payserver is Download2day.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer