Pagina 1 van 1
downloaden werkt niet
Geplaatst: 12 aug 2011, 19:31
door DownloadGirl
Hallo,
ik heb een probleem.
Spotnet heeft altijd gewerkt, maar sinds vandaag heb ik een nieuwe pc
en daar heb ik dus spotnet op geinstalleerd, maar als ik iets wil downloaden,
gaat dat veel te snel en mislukt alles. Hij heeft volgens mij wel gewoon verbinding met
mijn server xs4all.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.xs4all.nl
Welke Internet Provider heb je?: xs4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: norton
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: sinds installeren
Geef een beschrijving van je probleem.: Ik heb een paar films en muziek geprobeerd te downloaden, maar die waren binnen een paar seconden klaar en dan stond er dat het mislukt was. In de downloadmap staat dan alleen een par2 bestand, meer niet.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 12 aug 2011, 20:52
door KoffieBo0N
Zou je je probleem iets uitgebreider kunnen beschrijven? Loopt Spotnet gewoon vast of geeft het programma een foutmelding?
Vul allereerst maar even de Support Request Template Generator in (klik maar op het knopje onderaan mijn bericht
)
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 12 aug 2011, 20:55
door Superwurm
ja ik heb dus ook dit probleem, en zit al de hele avond het internet af te zoeken naar een oplossing. Zie wel heel veel mensen die ook dit probleem hebben, maar niemand met een oplossing.
Heb op deze site bij suport zo'n vragenlijstje ingevuld en dit kwam er uit
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.kpn.nl
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: defender
Met welk programma download je?:
Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: prog geinstalleerd en alles ingevuld en filmpje binnenladen en toen zag ik bij elk filmpje "mislukt" staan
Geef een beschrijving van je probleem.: dat er steeds "mislukt" staat
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 12 aug 2011, 21:08
door KoffieBo0N
Jij hebt denk ik toch nét een iets ander probleem. Maar dat geeft niet
.
Bij usenet spreken we van retentie, dat is tot hoe lang Spotnet kan downloaden. Ik heb even gegoogled, en de retentie van KPN is 14 dagen. Is de spot die jij wilt downloaden ouder dan 14 dagen?
Zoja, dan kun je hier helaas niets aan veranderen, tenminste niet bij KPN. Maar je kan eventueel wel een payserver nemen.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 10:46
door DownloadGirl
Ik probeerde net nog een film te downloaden, en nu zegt hij zelfs dat hij compleet is terwijl er nu alleen een Systeeminformatiebestand in de downloadmap stond.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 10:51
door hjvbft
Dat is een
nfo. Waarom er voor de rest niets gedownload is kan diverse redenen hebben.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 10:53
door DownloadGirl
Maar hij heeft nog niks compleet gedownload, elke keer maar met één bestand.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 10:54
door hjvbft
Wat is de inhoud van de servers.xml (zonder gebruikersnamen en wachtwoorden)?
De locatie van de servers.xml staat in de
FAQ.
Probeer het anders eens met deze servers.xml
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
Kan ook dat het niet nodig is om een gebruikersnaam/wachtwoord in te vullen.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 11:36
door DownloadGirl
Ik ben nu een film aan het downloaden, en zo te zien doet hij het. Echt heel erg bedankt!
Mijn servers.xml was
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
en dat heb ik dus vervangen voor wat je zei.
Re: downloaden werkt niet
Geplaatst: 13 aug 2011, 15:13
door hjvbft
@DownloadGirl: Graag gedaan en bedankt voor het melden dat het probleem is opgelost.
@Superwurm: Als het probleem nog bestaat kan de volgende servers.xml gebruikt worden:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
De locatie van de servers.xml staat in de
FAQ.
Als er met "textnews.kpn.nl" geen verbinding gemaakt kan worden dit vervangen door 213.75.12.11.
Dit is het ipnummer van deze server. Dit is handig als er een dns probleem is. De server word dan wel bereikt.
Als het daarna nog niet werkt spots zoeken die niet ouder zijn dan de retentie van de KPN server.
Om ook deze spots te kunnen downloaden is meestal een payserver nodig.