Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Missende spots tov andere spotweb installs
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Missende spots tov andere spotweb installs
Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: github master
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: obn
Met welk programma download je?: Sabnzbd
Wanneer begon je probleem?: Ongeveer 1 a 2 maanden geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Mijn spotweb installatie mist spots t.o.v. andere spotbeb installaties.
Er worden nog wel nieuwe spots binnen gehaald, maar er lijken zaken te missen t.o.v. bijvoorbeeld <knip>
bv de onderstaande search levert bij mij als nieuwste hit een spot op van 2 maanden.
op nzbserver zijn er ondertussen 25 spots bijgekomen.
Ik krijg wel nieuwe spots binnen, als ik op reset filters klik in mijn spotweb zie ik hele lijsten met spots van vandaag.
<knip>
Kan dit te maken hebben met filtering door eweka?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?:
Ik heb spotweb alle posts opnieuw laten binnenhalen, zelfde probleem.
Ik heb spotweb geheel opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat.
Schone installatie: Ja
Wat is de versie van het spotX programma?: github master
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: obn
Met welk programma download je?: Sabnzbd
Wanneer begon je probleem?: Ongeveer 1 a 2 maanden geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Mijn spotweb installatie mist spots t.o.v. andere spotbeb installaties.
Er worden nog wel nieuwe spots binnen gehaald, maar er lijken zaken te missen t.o.v. bijvoorbeeld <knip>
bv de onderstaande search levert bij mij als nieuwste hit een spot op van 2 maanden.
op nzbserver zijn er ondertussen 25 spots bijgekomen.
Ik krijg wel nieuwe spots binnen, als ik op reset filters klik in mijn spotweb zie ik hele lijsten met spots van vandaag.
<knip>
Kan dit te maken hebben met filtering door eweka?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?:
Ik heb spotweb alle posts opnieuw laten binnenhalen, zelfde probleem.
Ik heb spotweb geheel opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat.
Schone installatie: Ja
-
Re: Missende spots tov andere spotweb installs
Topic over zelfde probleem
Zet een vinkje bij Buggy (Configuratie, Instellingen, Nieuwsservers) voor de server die de headers ophaalt.
Spots van spotters die op de (lokale/ externe) blacklist staan zijn niet zichtbaar als deze ingeschakeld is.
Bericht over buggy en retro
Als het probleem blijft bestaan kan er gekozen worden om een andere usenet provider voor de headers te gebruiken.
Als het goed is worden de headers niet gefilterd door Eweka.
Als je dit wilt controleren kan je met een newsreader de headers (groep free.pt) van een x-aantal dagen of een x-aantal headers ophalen. Hierna de opgehaalde headers als gelezen/oud markeren en via een andere usenet server een zelfde aantal ophalen. Als er hierdoor headers zichtbaar worden (headers van de laatste paar uur buiten beschouwing gelaten) is er een probleem met een Eweka server of word er gefilterd.
news.eweka.nl, textnews.eweka.nl, newsreader.eweka.nl, sslreader.eweka.nl verwijzen momenteel naar: 81.171.92.205, 81.171.92.219, 81.171.92.233
Het is mogelijk dat er gaten ontstaan als er verschillen zijn tussen de servers achter de verschillende ipnummers. Ben dit probleem wel eens tegengekomen bij een andere usenet provider. Of hierdoor het probleem ontstaat kan gecontroleerd worden door de eerder genoemde test te doen voor de 3 ipnummers. Wis dan eerst de eerder opgehaalde headers in de newsreader die gebruikt word om te testen.
Zet een vinkje bij Buggy (Configuratie, Instellingen, Nieuwsservers) voor de server die de headers ophaalt.
Spots van spotters die op de (lokale/ externe) blacklist staan zijn niet zichtbaar als deze ingeschakeld is.
Bericht over buggy en retro
Als het probleem blijft bestaan kan er gekozen worden om een andere usenet provider voor de headers te gebruiken.
Als het goed is worden de headers niet gefilterd door Eweka.
Als je dit wilt controleren kan je met een newsreader de headers (groep free.pt) van een x-aantal dagen of een x-aantal headers ophalen. Hierna de opgehaalde headers als gelezen/oud markeren en via een andere usenet server een zelfde aantal ophalen. Als er hierdoor headers zichtbaar worden (headers van de laatste paar uur buiten beschouwing gelaten) is er een probleem met een Eweka server of word er gefilterd.
news.eweka.nl, textnews.eweka.nl, newsreader.eweka.nl, sslreader.eweka.nl verwijzen momenteel naar: 81.171.92.205, 81.171.92.219, 81.171.92.233
Het is mogelijk dat er gaten ontstaan als er verschillen zijn tussen de servers achter de verschillende ipnummers. Ben dit probleem wel eens tegengekomen bij een andere usenet provider. Of hierdoor het probleem ontstaat kan gecontroleerd worden door de eerder genoemde test te doen voor de 3 ipnummers. Wis dan eerst de eerder opgehaalde headers in de newsreader die gebruikt word om te testen.
-
Cleane install gedaan, news server op buggy gezet. Dagelijkse retrieve.php met --retro.
Zelfde resultaat. Gemelde posts missen gewoon.
Als ik connect met een newsreader naar de eweka server (ssl ook) zie ik de spots wel gewoon staan.
Zelfde resultaat. Gemelde posts missen gewoon.
Als ik connect met een newsreader naar de eweka server (ssl ook) zie ik de spots wel gewoon staan.
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
misschien gaat het om een fout in spotweb, in dat geval raad ik je aan het even hier te melden: https://github.com/spotweb/spotweb
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
Hoi,
Ik zit hier ook mee ... spotweb draait prima op m'n NAS, maar tov spotlite zijn er inderdaad hier en daar wat missende spots?!
Beide gebruiken dezelfde usenet provider. Ik gebruik ook een white/black list (http://shitlist.xyz), maar die spotters staan er niet tussen , dus zouden gewoon moeten verschijnen ?
Any suggestions?
Ik zit hier ook mee ... spotweb draait prima op m'n NAS, maar tov spotlite zijn er inderdaad hier en daar wat missende spots?!
Beide gebruiken dezelfde usenet provider. Ik gebruik ook een white/black list (http://shitlist.xyz), maar die spotters staan er niet tussen , dus zouden gewoon moeten verschijnen ?
Any suggestions?
-
- Moderator Team Leider
- Contacteer:
Heb je de opties geprobeerd die hier al gegeven zijn, zoals buggy?
-
Ja, buggy staat aan, maar helaas geen verbetering ....
-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 sep 2015, 09:09] --
Weet niet of het kan helpen, maar het lijken me vooral enkele specifieke posters te zijn, bv laatste update , de spotter "Bassie10" - ID K7hkXQ , staat er nergens tussen ?
Nochtans staat deze niet in de blacklist van http://shitlist.xyz/ ?
Kan ik in spotweb ergens kijken welke blacklist users er opgeladen zijn ?
-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 sep 2015, 09:09] --
Weet niet of het kan helpen, maar het lijken me vooral enkele specifieke posters te zijn, bv laatste update , de spotter "Bassie10" - ID K7hkXQ , staat er nergens tussen ?
Nochtans staat deze niet in de blacklist van http://shitlist.xyz/ ?
Kan ik in spotweb ergens kijken welke blacklist users er opgeladen zijn ?
-
- Moderator Team Leider
- Contacteer:
Bij de voorkeuren staan er geregistreerde spotters, dat zijn de spotters die buiten de blacklist om verwijderd worden...?