Pagina 1 van 1
Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 25 sep 2016, 15:11
door Flying Quats
Sinds enkele dagen kan ik geen posts meer naar de downloadlijst krijgen. Het Voortgangsrondje blijft onnodig lang draaien en een venster verschijnt met de volgende tekst: "ReceiveAsync: Er is een time-out opgetreden (952)"
Ik gebruik nu Spotnet 2.0.0.211
Is iemand bekend met dit fenomeen?
Vast bedankt voor reactie, Flying Quats
Re: Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 29 sep 2016, 12:53
door EindBaas
Hoe gaat het als je spotnet classic gebruikt vanaf de homepage ? Ik zie namelijk dat je de gratis usenet servers van Planet/KPN gebruikt. Deze werken over het algemeen een stuk minder goed dan de betaalde abonnementen.
Re: Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 30 sep 2016, 10:56
door Joch52
Ik heb ook last van dit probleem, sinds dezelfde tijd als Flying Quats. Je kunt wel downloaden wanneer je Alleen Afbeeldingen inschakelt, maar de snelheid is veel trager. Is dit wellicht een manier om je op een betaalde usenet provider te laten abonneren?
Re: Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 30 sep 2016, 13:18
door FriedrichF
Ik hoop dat mijn probleem enigszins aansluit op bovenstaande:
Ik ben net geabonneerd op usenet.nl en wilde Spotnet_v2.0.0.210 hierop aansluiten.
Installeren van dit programma lukt niet. Bij het invullen vul ik "anders" in en bij adres: Usenet.nl.
Poort 119 en Verbindingen 4 laat ik staan.
Dan vul ik de gebruikersnaam en wachtwoord in van Usenet.
Als ik klik op verbinden zie ik minuten lang een rondje en uiteindelijk:
The connection attempt timed out, or the connected host has failes to respond. (931)
Wie helpt mij? ik ben al een halve dag vruchteloos aan het zoeken.
Re: Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 03 okt 2016, 12:28
door Flying Quats
Zoals geadviseerd heb ik Classic Spotnet v 1.8.5.9 geinstalleerd met nog beroerder resultaat.
Deze versie blijft zelfs hangen als ik een post naar de download lijst probeer te halen.
Deze classic heb ik dus weer verwijderd en opnieuw versie 2.0 geinstalleerd.
Eerder genoemde time-out fout is begonnen na een aut. update van Windows 10 Home naar versie1607.
Re: Foutmelding: Time-out opgetreden
Geplaatst: 06 nov 2016, 18:25
door Knoppie71
Ik heb precies hetzelfde en ik kom er niet doorheen. Ik heb zelfs Kaspersky uitgeschakeld maar dat mocht ook niet baten.
Ik heb een News Server Tester er op gezet en die maakt wel verbinding met mijn news server.
Ik heb wel gezien dat spotnet een uitgaandsignaal heeft maar geen binnenkomend signaal, het lijkt wel een firewall probleem.
Maar poortforwarding heb ik geprobeerd maar hielp ook niet, voorzover ik dat op de juiste manier gedaan heb.
Als iemand een oplossing heeft heel graag, begin erg wanhopig te worden.
mvg Bas