Object reference probleem
Geplaatst: 30 aug 2017, 09:22
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: astraweb
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: kaspersky internet security
Met welk programma download je?: newsbin pro
Wanneer begon je probleem?: gisteren en de melding verscheen zonder dat ik iets had veranderd of toegevoegd
Geef een beschrijving van je probleem: pop up verschijnt met de melding:
object reference not set to an instance of an object
dit verscheen nadat ik eerst pop-ups kreeg met de melding:
handtekening is niet correct
dit verdween nadat ik spotnet opnieuw had geinstalleerd
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
UPDATE: nadat ik de server en het aantal connecties had gewijzigd, verdween de object reference foutmelding.
Helaas kreeg ik daarvoor de eerdere foutmelding "handtekening is niet correct"' terug. Niet bij alle spots maar wel bij (te) vele, vooral wat oudere (gebeurt al met 68 dagen oude spots).
UPDATE 2: ik heb contact gehad met Astraweb en hen het probleem voorgelegd. Zij zeggen dat ze een tijdje terug iets hebben veranderd aan Astraweb en dat zou de oorzaak van de gerezen problemen kunnen zijn. Astraweb wil graag contact met de ontwikkelaars van Spotnet om te kijken of er een oplossing of work-around mogelijk is. Ik heb Astraweb naar het forum verwezen en de link om contact te hebben met de admin van Spotnet.
UPDATE 3: ik heb begrepen van Astraweb dat zij iets gewijzigd hebben recentelijk; mogelijk zijn daardoor de problemen ontstaan met SpotNet. mesa57 heeft nu ook een ticket bij Astraweb aangemeld met een duidelijker/technischer verhaal dan ik heb gedaan. Dank hiervoor. Hopelijk krijgen we spoedig een oplossing aangereikt. Astraweb is met een fix bezig (zie bericht hieronder van mesa57).
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: astraweb
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: kaspersky internet security
Met welk programma download je?: newsbin pro
Wanneer begon je probleem?: gisteren en de melding verscheen zonder dat ik iets had veranderd of toegevoegd
Geef een beschrijving van je probleem: pop up verschijnt met de melding:
object reference not set to an instance of an object
dit verscheen nadat ik eerst pop-ups kreeg met de melding:
handtekening is niet correct
dit verdween nadat ik spotnet opnieuw had geinstalleerd
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="eu.news.astraweb.com" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="eu.news.astraweb.com" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="eu.news.astraweb.com" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
UPDATE: nadat ik de server en het aantal connecties had gewijzigd, verdween de object reference foutmelding.
Helaas kreeg ik daarvoor de eerdere foutmelding "handtekening is niet correct"' terug. Niet bij alle spots maar wel bij (te) vele, vooral wat oudere (gebeurt al met 68 dagen oude spots).
UPDATE 2: ik heb contact gehad met Astraweb en hen het probleem voorgelegd. Zij zeggen dat ze een tijdje terug iets hebben veranderd aan Astraweb en dat zou de oorzaak van de gerezen problemen kunnen zijn. Astraweb wil graag contact met de ontwikkelaars van Spotnet om te kijken of er een oplossing of work-around mogelijk is. Ik heb Astraweb naar het forum verwezen en de link om contact te hebben met de admin van Spotnet.
UPDATE 3: ik heb begrepen van Astraweb dat zij iets gewijzigd hebben recentelijk; mogelijk zijn daardoor de problemen ontstaan met SpotNet. mesa57 heeft nu ook een ticket bij Astraweb aangemeld met een duidelijker/technischer verhaal dan ik heb gedaan. Dank hiervoor. Hopelijk krijgen we spoedig een oplossing aangereikt. Astraweb is met een fix bezig (zie bericht hieronder van mesa57).