Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
geen reactie kunnen plaatsen
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
geen reactie kunnen plaatsen
Hopelijk kan iemand mij helpen om het probleem van "geen reacties kunnen plaatsen" op te lossen. Na een stroomstoring (black out) moest ik weer allerlei data invullen via "bewerkingen" om contact te kunnen maken met de server. De lay-out van Spotnet is iets anders (kan bijv geen WW meer plaatsen in het vakje dat de vorige versie wel had). Icoontjes worden ook niet goed weergegeven.
Bijvoorbaat dank voor de te nemen moeite.
Ben niet helemaal cyberdom maar erg slim nu ook weer niet.
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Geen antwoord gegeven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Bijvoorbaat dank voor de te nemen moeite.
Ben niet helemaal cyberdom maar erg slim nu ook weer niet.
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Geen antwoord gegeven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: EWeka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: KPN
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Na stroom storing in de gemeente(15-03-2020).
Geef een beschrijving van je probleem: Hierna moest ik verbindingen herstellen via "verbindingen". Spotnet helemaal weer ge??nstalleerd. En vervolgens geen berichten meer kunnen plaatsen. Heb dat eerder gehad na nieuwe installatie maar weet niet meer hoe dit op te lossen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb gezocht naar oplossing via zoeken maar vond niets dat mij verder hielp.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: EWeka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: KPN
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Na stroom storing in de gemeente(15-03-2020).
Geef een beschrijving van je probleem: Hierna moest ik verbindingen herstellen via "verbindingen". Spotnet helemaal weer ge??nstalleerd. En vervolgens geen berichten meer kunnen plaatsen. Heb dat eerder gehad na nieuwe installatie maar weet niet meer hoe dit op te lossen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb gezocht naar oplossing via zoeken maar vond niets dat mij verder hielp.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
Waar kan ik dit file vinden?
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
- Topics answered: 5
- Reputation: 26
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Weet je zeker dat je Spotnet Classic 1.9.0.8 gebruikt? En gebruik je hetzelfde thema?De lay-out van Spotnet is iets anders (kan bijv geen WW meer plaatsen in het vakje dat de vorige versie wel had). Icoontjes worden ook niet goed weergegeven.
Spotnet Classic 1.9.1.0 of ouder traag met opstarten?
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Hallo Harper,
Bedankt voor de reactie. Na de installatie van echt 1.9.0.8 kan ik niet veel meer dan downloaden. Als ik de download map wil bepalen krijg ik ook een fout melding. Ikgebruik kennelijk het default thema (enige mogelijkheid!).
Hoplijk kan jij mij verder helepn want wordt iets wanhopig..
Bedankt en groet.
Bedankt voor de reactie. Na de installatie van echt 1.9.0.8 kan ik niet veel meer dan downloaden. Als ik de download map wil bepalen krijg ik ook een fout melding. Ikgebruik kennelijk het default thema (enige mogelijkheid!).
Hoplijk kan jij mij verder helepn want wordt iets wanhopig..
Bedankt en groet.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
- Topics answered: 5
- Reputation: 26
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Hm, zit iets dus helemaal niet goed.
Kan je nog wat meer info geven? Probeer Spotnet Classic Support Toolkit te draaien:
Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord" (inclusief systeem info)
Plak de informatie in je antwoord hieronder.
Het is trouwens na zo'n stroomstoring een goed idee om Windows een schijfcontrole te laten doen. Al vaker gezien dat dat fouten in het bestandssysteem veroorzaakte.
Kan je nog wat meer info geven? Probeer Spotnet Classic Support Toolkit te draaien:
Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord" (inclusief systeem info)
Plak de informatie in je antwoord hieronder.
Het is trouwens na zo'n stroomstoring een goed idee om Windows een schijfcontrole te laten doen. Al vaker gezien dat dat fouten in het bestandssysteem veroorzaakte.
Spotnet Classic 1.9.1.0 of ouder traag met opstarten?
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Hier de info, hoop dat het iets verder helpt. Ga kijken of ik de schijfcontrole kan vinden. Bedankt voor zover.
Schijfcontrrole was OK.
Server info
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username="xxsxxxx" Password="xxxxxw==" Port="119" SSL="0" Connections="2" Buggy="true" />
<Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Spotnet classic sst.exe
OS: Windows 10 Home (v10.0.19041) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-7400T CPU @ 2.40GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.04084
Anti-Virus/Firewall: KPN Veilig by F-Secure - Ingeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.19041.1387
ieframe.dll gemaakt op: 15-12-2021 15:55 | gewijzigd: 15-12-2021 15:55
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.8 | SABnzbd.exe v3.5.0
Downloadknop: Downloaden
Schijfcontrrole was OK.
Server info
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username="xxsxxxx" Password="xxxxxw==" Port="119" SSL="0" Connections="2" Buggy="true" />
<Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Spotnet classic sst.exe
OS: Windows 10 Home (v10.0.19041) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-7400T CPU @ 2.40GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.04084
Anti-Virus/Firewall: KPN Veilig by F-Secure - Ingeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.19041.1387
ieframe.dll gemaakt op: 15-12-2021 15:55 | gewijzigd: 15-12-2021 15:55
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.8 | SABnzbd.exe v3.5.0
Downloadknop: Downloaden
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door marmad op 18 mar 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
- Topics answered: 5
- Reputation: 26
Re: geen reactie kunnen plaatsen
ok, voor zover ik dat kan beoordelen ziet dat er goed uit...
Wat je dan kan proberen:
In de Spotnet Classic Support Toolkit
Klik op Bestand -> Open Spotnet Datamap
Hernoem het bestand servers.xml en settings.xml
Als het goed is maakt spotnet die dan weer nieuw aan. Je moet wel je gegevens weer opnieuw invullen.
Wat ook nog een oorzaak kan zijn, zie: viewtopic.php?t=8636
Wat je dan kan proberen:
In de Spotnet Classic Support Toolkit
Klik op Bestand -> Open Spotnet Datamap
Hernoem het bestand servers.xml en settings.xml
Als het goed is maakt spotnet die dan weer nieuw aan. Je moet wel je gegevens weer opnieuw invullen.
Wat ook nog een oorzaak kan zijn, zie: viewtopic.php?t=8636
Spotnet Classic 1.9.1.0 of ouder traag met opstarten?
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
Geef bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist dan onderstaande url's in!
https://spotlist.store/spotnet/whitelist.xml
https://spotlist.store/spotnet/blacklist.xml
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Ik heb geprobeerd de xml files te wijzigen, via toolkit, maar ging wat lastig (als het al gelukt is) want geen administrator recht (kunnen het verborgen files zijn?).
Hij geeft wel minder foutberichten maar bij reacties komt er nu "440 posting not allowed'(staat wel aan bij Eweka!).
Kijk uit naar je reactie.
Hij geeft wel minder foutberichten maar bij reacties komt er nu "440 posting not allowed'(staat wel aan bij Eweka!).
Kijk uit naar je reactie.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
- Reputation: 0
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Ypsos, bedankt voor je reactie. Hoe kan ik buggy uitvinken bij Eweka?
Groet.
Groet.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
- Topics answered: 10
- Reputation: 19
Re: geen reactie kunnen plaatsen
Wat @Harper aangaf
Houd je Eweka gegevens bij de hand
- Start Spotnet Classic
Selecteer een provider scherm verschijnt - Kies Eweka (TLS) v2
Buggy Server NIET aanvinken! (voor Eweka) - Vul alle Eweka inlog gegevens in, klik vervolgens op verbinden
- Wacht rustig af totdat Spotnet Classic klaar is met bijwerken
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)