Pagina 5 van 5

Re: KPN: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 14:42
door kopernek
DoubleD schreef:@kopernek, ik heb al je voorstellen verwerkt:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Toch lukt het niet om beide: Grabit en Spotnet gelijktijdig te gebruiken. Als ik Grabit afsluit, kan ik wel Spotnet gebruiken. Heb ik Grabit aan, dan krijg ik bij Spotnet het bericht: "Kan geen verbinding maken" - ''Geen toegang ''.

Dit is natuurlijk niet optimaal, weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.
deze die je hier boven weer geeeft klopt niet hij moet zo zijn
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

dit werk bij mij super

Re: KPN: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 15:01
door swarfega
alles gedaan zoals aangegeven en het werkt weer
bedankt voor de info :thanku: :thanku: :thanku: :thanku: :thanku: :thanku: :thanku: :thanku: :thanku:

Re: KPN: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 16:30
door Dathon
Hallo Allemaal,

Ik had nog geen tijd gehad om iets aan te passen, maar ook zonder aanpassing werkt bij mij spotnet wel met de instellingen die hij het laatst heeft ingesteld. Ga ik naar provider en probeer daar iets aan te passen, dan krijg ik nog dezelfde foutmelding, maar met gewoon opstarten lijkt hij te werken. Het downloaden is en blijft een probleem, de huidige snelheid is 100 - 500 bytes per seconde, terwijl ik een toch een veel hogere snelheid moet hebben met mijn premium abo.

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 09 jul 2011, 17:21
door Eftee
kopernek schreef:
Eftee schreef:Ik had hetzelfde, ook KPN als provider. Nu werkt het weer. Hier hoe ik het opgelost heb. Sluit Spotnet:

Zoek het bestand servers.xml. Dat staat in de map C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\. Open het bestand in kladblok. Bij mij stond er nog nova planet in achter server. Ik heb het zo aangepast:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>


Sla het bestand weer op (in zelfde map en onder zelfde naam servers.xml). Klik er met je rechtermuisknop op en kies eigenschappen. Vink daar Alleen lezen aan en klik op Toepassen en OK
Ik vermoed dat KPN de nova newsserver gesloten heeft.

Ik hoop dat jullie dit ook helpt. Succes!

Groet Eftee
een bedankje kan er niet meer vanaf zeker zonder mijn oplossing had je nu nog geen toegang gehad :slecht:
niet zelf met de eer gaan strijken daar hou ik niet van

en die file kan je vinden door gewoon C:\ProgramData\Spotnet bij uitvoeren te plakken
Beste Kopernek,

Het is nooit mijn bedoeling geweest om met de eer te gaan strijken. Ik wilde alleen proberen een ander te helpen door neer te zetten hoe ik het had opgelost. Ik heb me eerst ook te pletter gezocht naar oplossingen, op het hele forum en die waren niet allemaal even duidelijk. Door het combineren van verschillende oplossingen en het plaatsen van een stap-voor-stap-beschrijving wordt het vaak ook iets duidelijker voor mensen die digibeet zijn en toevallig dezelfde provider hebben. Ik schrok er een beetje van dat je zo vreselijk fel reageerde. Ik hoefde geen eer en zat ook niet te wachten op bedankjes (dat verwacht ik niet als ik iemand op weg probeer te helpen), jij hebt dat, zo te zien, harder nodig dan ik. Ik denk dat je mensen wel iets vriendelijker kunt benaderen. Meestal bedoelen ze het niet zo kwaad als jij denkt.
In ieder geval mijn excuus dat het zo overkwam. En, omdat jij het zo nodig hebt: Hartstikke bedankt voor je oplossing, maar dat bedankje geldt ook voor iedereen die verder meegeholpen heeft aan mijn oplossing.
Ik zal nu niet zo snel meer iets plaatsen op dit forum, omdat ik niemand in de weg wil zitten.

Groetjes Eftee

Re: KPN: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 09 jul 2011, 20:47
door Lampjes
Eftee,

Blijf vooral helpen. :thanku:

Re: KPN: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 09 jul 2011, 20:49
door Deleted User 7399
Allemaal mooi om te horen:)